Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Sweex Webcam] Geen installatie CD bijgeleverd (type WC053)

Pagina: 1
Acties:

• BakkieDoen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-08-2022
Vanochtend tussen de bedrijven door (papadag, dus de kinderen entertainen), bij de Action voor weinig eutjes een Sweexwebcam type WC053 aangeschaft. Kom ik thuis, geen installatie cd in het doosje. Blijkt het doosje geopend geweest te zijn. Balen, maar kinderen zijn zo dus danig klein dat ze op allerlei verschillende momenten slaapjes nodig hebben dus kon ik niet terug. Op de site van sweex vond ik de nieuwste drivers voor XP, maar geen setup.exe file. Wel zitten er andere exe files tussen, maar deze werken (nog) niet. Heeft iemand toevallig voor mij van deze webcam het iso bestand? Dan kan ik dit met een virtuele cdromdrive installeren. Of heeft iemand anders goeie suggesties voor mij om te proberen? Via Google kwam ik wel bij vragen over installatie files voor mac e.d. Ik kwam er niet mee verder.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gewoon inpluggen, hopen dat XP hem automatisch zal vinden en installeren? En mocht het niet helemaal werken, dan kun je die drivers downloaden en via Apparaatbeheer rechts op de niet-herkende camera klikken en naar de download verwijzen.

Mocht er dan nog niets gebeuren, dan heb je de wijze les geleerd dat je nooit iets van Sweex moet kopen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 26-11-2008 20:28 ]

• BakkieDoen
:) Ik kan altijd nog terug naar de winkel om het cdtje te halen Heb wel meer 'spulletje' om mee te vogelen van sweex, werkt best leuk. Ik verwacht er niet veel van, maar het zal allicht beter zijn dan wat ik nu heb.
Ik ga aan de slag met apparaat beheer.

[edit] Ik had hem al ingeplugd, maar toen ging het mis, ik had de drivers nog niet, nu wel. Net opnieuw ingeplugd en naar die downloads verwezen. De handleiding (via de site van sweex) geeft duidelijk aan dat ik eerst moet installeren, dan pas inpluggen. Vandaar. Ben dus iets te braaf geweest. Want het wordt geïnstalleerd.

[edit2] Zo! :) Wat super! Ik had een lego-webcam van de legostudio serie, best leuk, maar dit voor nog geen 8 eutjes met ingebouwde microfoon (nog niet geprobeerd) is echt een stuk scherper en helderder. En omdat het gewoon om mee te prutsen is, ik stream het naar internet om mijn achtertuintje in de gaten te houden verder niet, is het genoeg. Overigens gebruikte ik de legowebcam en nu dus deze in Yawcam. Erg gemakkelijk, maar volgens mij kunnen er geen twee camera's tegelijkertijd worden bekeken. Dat ga ik nu testen.
Dank Roamor voor de super snelle respons en het zetje om mij op weg te helpen _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door BakkieDoen op 26-11-2008 20:45 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
/LAAT 8)
Wanneer je tijdens het herkennen van de webcam de directory kiest waarin je het installatiebestand hebt uitgepakt zou hij hem automatisch moeten installeren.

Er staan iig wel inf files in de zip.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BakkieDoen
Yep :) Heb ik vanavond in ieder geval weer wat geleerd. Ik had even niet door hoe ik e.a. zonder zo'n setup bestand had moeten installeren. En nu weet ik de mogelijkheden voor een volgende keer.

Verwijderd

Even een reactie op jouw vraag over drivers van de Sweex WC053. Ik krijg dat ding niet geinstalleerd, ik heb de cd, en de gedownloade bestanden, maar steeds wanneer ik installeer gaat tegen het eind van de installatie de muis raar doen, geen land meer mee te bezeilen, en de cam doet het ook niet. Ik heb hem een keer, onder een andere configuratie uiteindelijk aan de praat gekregen; met veel pijn en moeite. Toen dat gelukt was bleek er een conflict met mijn scanner te zijn ontstaan; ook weer een hoop gezeik voor dat weer opgelost was. Inmiddels heb ik een schone Xp installatie gedaan, en krijg hem niet meer aan de gang. Tips? Ik snap trouwens ook niet wat ze bedoelen met eerst installeren, dan inpluggen. Wanneer je dat doet vraagt xp na het inpluggen alsnog hardware toe te voegen, en wanneer je dat doet, bovenvermeld probleem.

Zou heel blij zijn met hulp; die dag datti het gedaan heeft had ik wel scherp beeld☺

Vast bedankt, Bianca

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:49:Tips? Ik snap trouwens ook niet wat ze bedoelen met eerst installeren, dan inpluggen.
Omdat je dan met het installatieproces de benodigde drivers op de PC zet, zodat XP die gebruikt op het moment dat er nieuwe hardware wordt gevonden.
Wanneer je dat doet vraagt xp na het inpluggen alsnog hardware toe te voegen, en wanneer je dat doet, bovenvermeld probleem.
Soms krijg je idd alsnog zo'n scherm, maar meestal verdwijnt deze automatisch zodra het installeren klaar is. Maar goed, Sweex blijft een dubieus merk...
Pagina: 1