[WEB/PHP] Welke subdomeinen niet gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Hoop dat ik mijn vraag in het goede forum stel, zoniet excuus. Ik wil mijn website voorzien van ledenpagina's, die bereikbaar zijn onder username.domeinnaam.nl. Nou lukt het allemaal prima om dat te maken, maar ik zit met het volgende probleem:

Als een user zo slim/dom is om als username "mail" te nemen dan gebeuren er rare dingen omdat mijn mailserver op mail.mijndomein.nl draait. Nu heb ik natuurlijk gelijk een lijstje gemaakt van subdomeinen gemaakt die al in gebruik zijn.

Maar hoewel ik geen phpMyAdmin gebruik lijkt een phpmyadmin.mijndomein.nl me vanwege de vele probes ook geen goed idee. En er zullen nog wel meer van dat soort termen zijn die je beter niet kunt gebruiken. Deze wil ik aan mijn blacklist toevoegen.

Iemand nog slimme suggesties die in mijn blacklist moeten? Of een linkje naar een dergelijk lijstje, want die kan ik zowel op google als hier nergens vinden...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Om je "echte" domeinen te scheiden van non-your domeinen, is het niet sowieso handig om een extra laag te gebruiken?

mail.domein.nl
forum.domein.nl
etc, allemaal 'jouw' paginas, en om gehannes te voorkomen zou ik

username.user.domein.nl gebruiken voor je users? heb je het blacklist probleem niet en kun je direct aangeven wat allemaal userpages zijn?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles waarvoor een expliciete A of CNAME record bestaat moet je niet toelaten. De rest boeit eigenlijk niet, daarvoor is je wildcard DNS record. Het is echt complete onzin om bijvoorbeeld phpMyAdmin niet als username toe te laten omdat het probes zou uitlokken.
EnnaN schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:17:

username.user.domein.nl gebruiken voor je users? heb je het blacklist probleem niet en kun je direct aangeven wat allemaal userpages zijn?
Eens.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:37
Dwing af dat je usernamen uit minstens 6 letters bestaan. volgens mij heb je dan al de meeste voor de hand liggende subdomeinen (ftp,www,mail,smtp) gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Dat was snel! Bedankt!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Zorg ook dat ze geen underscores (_) kunnen gebruiken, dat kan (o.a.) sessie problemen opleveren. Er zijn trouwens nog wel meer regels wat betreft naamgeving maar als je gewoon zorgt dat alleen ASCII karakters in usernames toelaat zit je altijd goed. (Overigens zou ik daarbij ook nog de oplossing van Ennan toepassen ;) )

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Pagina: 1