Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Verwijderd
Worden wellicht met melding van defect goedkoper verkocht aan andere klanten.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 20:17 ]
AFAIK heb je standaard pixelgarantie. als je dat er los moet bijkopen ben je niet goed bezig./ word je opgelicht
Verwijderd
Ja maar die pixelgarantie betekent wel dat er een aantal voor 1/3, 2/3 of helemaal kapot mag zijn voordat die garantie ingaat.
Als dit al (met zo weinig eigen inzet) een topic waard is, is het niet in een techforum
Move VB -> SF
Move VB -> SF
Oslik blyat! Oslik!
Waarom wordt je opgelicht? De winkel verkoopt jouw een nieuw apparaat dat voldoet aan de eisen die bekend zijn. Deze zal waarschijnlijk ook nog nooit gebruikt zijn, aangezien de winkel hem test, defecte pixels die binnen de norm vallen, niet verkopen aan iemand met pixelgarantie...Theft_eXP schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:48:
AFAIK heb je standaard pixelgarantie. als je dat er los moet bijkopen ben je niet goed bezig./ word je opgelicht
Aan de ene kant moet je hier blij om zijn. Als ze deze niet zouden verkopen of veel goedkoper, dan maken ze verlies op het product en zullen andere producten duurder moeten worden.
Het enigste grote probleem wat ook in eerdere topic's al besproken is, is dat je door de constructie van pixelgarantie zonder pixelgarantie een grotere kans hebt op een scherm met defecte pixels.
Je kunt pixelgarantie daarom beter anders bekijken; Vind ik het belangrijk dat ik geen dode pixels heb, dan verwacht ik dus een beter product dan in de markt de standaard is, en moet je dus ook bereid zijn hier iets meer voor te betalen.
Dan hou je alleen nog de vraag over of de pixelgarantie niet overdreven hoog is en gewoon een melkkoe voor de (internet)winkels. Persoonlijk vind ik over het algemeen van niet, aangezien ze het scherm uit moeten pakken, testen en weer inpakken. Dit kost snel 15 min. en dus is een paar tientjes gerechtvaardigd.
Wel denk ik dat als er alleen schermen zonder pixeldefecten verkocht zouden worden, dit bedrag lager zou zijn, omdat de controle voor de fabrikant veel sneller en goedkoper is en t.o.v. het kleine aantal schermen met een pixeldefect (meen iets van 2 of 3%) en dus zou de prijs veel minder stijgen dan scherm + pixelgarantie.
Maar ja, de meeste consument willen een zo goedkoop mogelijk scherm en daarom worden er ook schermen met pixel defecten verkocht. Marktwerking, de meeste mensen zijn geen tweaker....
Ja en vaak in combinatie met een korting, o.a. doet Informatique dit.H3llSiNG schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:12:
Mijn vermoeden is dat deze gewoon verkocht worden aan een arme ziel die geen garantie koopt.
Verder lijkt me het topic zachtjes aan een uitgemolken koe... http://gathering.tweakers...5D=AND&where=GoT&x=6&y=16
ARME AOW’er
Pagina: 1