Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access] Heeft elke database een unieke code?

Pagina: 1
Acties:

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik kreeg te horen dat een access database een code bevat waardoor je kan kijken of het gekopieerd is of niet (als de codes overeen komen).
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, ik wist alleen dat er in properties vaak een naam staat van de geregistreerde gebruiker.
Klopt het dat het na te kijken valt of een database gekopieerd is of niet d.m.v. een "database code"?

Alvast bedankt.

Verwijderd

er zijn allerlei technieken waarmee een auteur voor zover hij dat wenst en het van toepassing is kan proberen zijn werk, bv een database, te beschermen.
in het specifieke geval van access zijn er betere manieren - zoals het aanmaken van een mde bestand of een standalone progamma aanmaken mbv de runtime.
ik ben niet op de hoogte van de door jou aangeduide techniek, maar iets gelijkaardigs zou bv. kunnen door een guid of een groot stuk (random) tekst in een van de (systeem)tabellen te (ver)stoppen.
er is natuurlijk ook nog zoiets als het auteursrecht waarmee bepaalde handelingen op het werk toegelaten of verboden kunnen worden, maar dat is helaas niet iets waar iedere gebruiker rekening mee zal houden.