Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]PC gaat direct uit standby

Pagina: 1
Acties:

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
Hallo daar,

ik heb me kapot gezocht maar niks gevonden, ben ten einde raad. Dan is tweakers de uitweg, toch?

Anyway, mijn probleem: Op het moment dat mijn PC in standby gaat, gaat hij er ook meteen weer uit. Hoe dit komt? Ik dacht aan een USB apparaat wat hem uit standby haalde. 1 voor 1 heb ik handmatig het apparaat uit de usb poort getrokken, uiteindelijk met alles eruit, maar nogsteeds ging hij uit standby.
WoL? Wake on lan, leek mij ook aannemelijk. Eerst heb ik de netwerkkabel eruit gehaald, maar nogsteeds ging hij aan. Daarna ook nog eens in mijn hardware settings gekeken, hoe het zat met:"mag deze pc uit standby halen". Ook niet.
Alle apparaten gecheckt op die optie, nu heb ik gesteld dat alleen mijn toetsenbord dit mag doen. Dus geen perongelukke muis moves.

In de BIOS zie ik niks over WoL. Ik weet niet waar ik moet kijken in mijn BIOS. Ik zag iets met suspend settings met ACPI en S3 of S1. Maar ik weet niet wat ik ga aanpassen dus doe ik ff voorzichtig.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

PS: Is er nog een HiJackThis log nodig?

Verwijderd

Leg je muis eens op zijn rug.

• Coeluh
Al geprobeerd, maar zoals ik al zij: het is de muis niet, heb hem al eens helemaal eruit gehaald.

Nog wat usb apparaten:
IR Receiver [x]
DVD Drive [x]
Externe HDD [staat uit]
USB Hub -> In hub 2 controllers [x]
Muis [x]

[x] = In standby gegaan met de usb unplugged => Betekend voor mij dat het geen oorzaak is.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, ik heb een stukje over het hoofd gezien in je OP :X

Heb je verder wel de nieuwste bios versie? Misschien is specifiek op die versie nog wat te vinden met google.

[ Voor 253% gewijzigd door Room42 op 26-11-2008 19:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Coeluh
Room42 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:23:
Sorry, ik heb een stukje over het hoofd gezien in je OP :X

Heb je verder wel de nieuwste bios versie? Misschien is specifiek op die versie nog wat te vinden met google.
Heb hem laatst nog geupdate, en dat was de laatste toen.
Even vermelden van hardware mss ook handig:

Asus P5B
e6600 niet overclocked, dus 2,4GH
2gb ram geheugen
8800GT videokaart (sparkle)
Seagate HDD (type niet relevant lijkt me)

• Coeluh
Ik heb er nogsteeds last van. Echt niemand die het weet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt ergens een driver/applicatie in zitten (of een service, bijvoorbeeld een virtual CDrom mounter) die geen standby ondersteunt waarschijnlijk.
Kijk eens goed na of er niet een paar non-standaard zaken lopen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Coeluh
alt-92 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:17:
Je hebt ergens een driver/applicatie in zitten (of een service, bijvoorbeeld een virtual CDrom mounter) die geen standby ondersteunt waarschijnlijk.
Kijk eens goed na of er niet een paar non-standaard zaken lopen?
Daemon Tools? Heb een 2e monitor en een USB dvd drive. Heb ook een pci firewire kaart, waarin ik eenkabeltje heb gedaan om de firewire aan de voorkant te laten werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Coeluh op 01-12-2008 20:45 ]

Pagina: 1