We see things as we are, not as they are
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 26-11-2008 19:05 ]
Verwijderd
http://www.wifisound.nl/c...cc21ae2323b48643a8fa7c7d1
Kunnen die hardeschijfen van een iMac hier ook in?
Ja, dat is dus iets wat ik graag wil weten. Ik heb totaal geen verstand van deze mooie machines. Zitten er gewoon SATA schijven in?Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:07:
iMac's hebben toch gewoon PATA-hardeschijven? Dan kan je die harddisk gewoon in een andere PC stoppen, met dd een image maken, en over het netwerk die image op de iMac zetten.
Let wel op of je idd een Parallelle of Seriele schijf hebt. De eerste heeft een brede connector (5-6cm) de tweede een smalle (2cm)
dat ligt denk ik aan welk model iMac het om gaat. de G5/intel modellen hebben allemaal SATA overigensTutanRamon schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:09:
[...]
Ja, dat is dus iets wat ik graag wil weten. Ik heb totaal geen verstand van deze mooie machines. Zitten er gewoon SATA schijven in?
zo'n quickport zou ik trouwens niet doen: die zijn met name handig als je meerdere interne disks hebt liggen. Een gewone externe behuizing voldoet prima!
[ Voor 22% gewijzigd door Metten op 26-11-2008 19:17 ]
Als je die schijf los hebt liggen ben je er snel achter. (P)ATA heeft een brede aansluiting met veel pinnetjes, een standaard Molex voeding, en jumpers. SATA heeft een kleine aansluiting voor de data, en een iets bredere voor de stroom, beide met een soort L-vorm.TutanRamon schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:09:
Zitten er gewoon SATA schijven in?
* Serial ATA not supported on Mac.
Maar op de harde schijf van de Mac staat SATA. Ik ben het spoor bijster... Klopt dit verpakking gewoon niet of snap ik er niets meer van?
Hier stond achterhaalde informatie…
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.