Mail programma kan niet mailen

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Hallo mensen,

Ik ben voor een collega een Macbookje in aan het richten, en ben tegen een probleem aangelopen met het "Mail" programma. Het programma kan, met allen instellingen goed, wel mailen, maar geen mail ontvangen. Als ik met dezelfde instellingen MS Entourage instel, kan deze wel gewoon mailen en mail ontvangen.

De foutmelding die ik krijg heeft te maken met de SMTP server, die schijnt niet te bereiken te zijn.
The SMTP server “server54.hosting2go.nl” doesn’t support authentication. Please check your account settings and try again.

Select a different outgoing mail server from the list below or click Try Later to leave the message in your Outbox until it can be delivered.
Toch kan iedereen in het gebouw gewoon mailen, en kan ook de Macbook gewoon mailen als ik Entourage gebruik

Entourage gebruiken is niet wat mijn collega wil, en ik kan niets vinden. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Kan je nou niet versturen of niet ontvangen? Want je schrijft dat je met alle instellingen juist wel kan mailen, maar niet kan ontvangen, terwijl de error die je krijgt juist over het versturen (outgoing / uitgaande) mail gaat.

Ervan uitgaande dat je niet kunt sturen, ik lees dit op de site van hosting2go.nl:
De SMTP server voor uitgaande mail werkt niet!</b><br>
Dit kan 2 oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de ISP de verbinding naar
onze servers blokkeert. Je kunt in dit geval de uitgaande (SMTP) mailserver van de
access provider gebruiken in plaats van de onze. Een tweede mogelijkheid is dat je
direct E-Mail probeert te verzenden nog voordat je E-Mail hebt opgehaald. Onze
servers willen dat je eerst E-Mail ophaalt alvorens je gaat verzenden.
Als je dus last hebt van dat tweede punt ligt het er misschien aan hoe Mail de mailserver aanspreekt en hoe microsoft mailprogramma's dat anders doen. En daar ga je dan weinig aan doen denk ik.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 18:00

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb in het begin ook problemen gehad met het instellen van mailaccounts en ze werkend krijgen met uitgaande mail. Misschien heb jij hetzelfde probleem. Bij mij lag het er aan dat hij zelf SSL-verbinding instelde bij het aanmaken van een account, iets dat ik niet gebruik met mijn simpele mailaccounts.

Mail > Voorkeuren > Accounts

Druk daar op het account waarmee je problemen ondervindt. Ga vervolgens naar het tabblad 'Geavanceerd'.
Bij 'Gebruik SSL' hoort geen vinkje te staan en moet de poort op 110 gezet worden. Identiteitscontrole staat bij mij op 'wachtwoord'.

Hopelijk heb je hier iets aan.

specs