DVD Brander verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 14:08
Ik heb een NEC ND-3520AW DVD brander, en ik draai Windows Vista met de laatste updates.

Ik wilde vandaag een image branden met IMGBurn, maar op de 97% gaf hij een error. Hierna zijn zowel mijn DVD brander als normale DVD Drive verdwenen als ik op deze computer klik. Wanneer ik naar apparaatbeheer ga en zoek naar nieuwe plug en play apparaten, vind hij alleen mijn brander, en 10 seconden later is deze weer verdwenen. Ik heb mijn virtuele dvd schijf uit daemon tools verwijderd, ik dacht misschien zorgt dat voor een conflict o.i.d....maar dat maakte niets uit.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Alle software verwijderen die maar iets met branden te maken heeft. Daemon tools, alcohol, nero , etc.
Reboot.
Alle brander/dvd spelers/ide kontroller verwijderen en opnieuw opstarten.
Dan nero installleren, en testen.

Brander testen met livecd ubuntu.

Of alles schoon installeren, windows.

Je kan nog zoeken op "upper lower filter", hier op het forum of google.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 26-11-2008 21:13 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je sowieso al een keer opnieuw opgestart ? En welk mobo (merk, type, chipset) heb je ?
Heb namelijk ooit een soortgelijk iets gehad met een SiS74x chipset ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55
Gisteren had ik toevallig in winXP ook iets met de DVD-RW brander, (lege cd werd niet herkend) en door de nieuwste firmware te flashen bij mijn optiarc(=NEC) verholpen :)
Ik verdenk updates windows of AV hiervan.
Dus Firmware updaten helpt misschien ook wel.

gewaarwordingshorizon

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 14:08
jan99999, bedankt! Het verwijderen van alle brandsoftware en daemon tools lite heeft het euvel verholpen. Na een reboot werd mijn brander zonder problemen gevonden.