Toon posts:

[Vista] Kan audio services niet starten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds een week heb ik geen geluid meer op mijn pc. Ik heb een luidsprekertje met een rood kruis erin in het systeemvak. Met de melding "kan audio service niet starten".

Het betreft een Vista sp1 installatie 32bit op een amd 6000+ met 2gigabyte geheugen.

Wat heb ik geprobeerd:

Fysieke controle luidsprekers/toetsenbord niet op mute.
Hardware verwijderd uit configuratiescherm/Pc opnieuw opgestart geen resultaat.
Complete viruscontrole geen virussen aangetroffen

Windows Audio services proberen te starten: Fout melding 1068:Afhankelijksservice of groep kan niet wordenn gestart. De "afhankelijke" services heb ik gecontroleerd en die staan op automatisch.

Windows audio endpoint builder proberen te starten met de foutcode 1053: De service heeft de start of stuur opdracht niet juist beantwoord.

De eventviewer geeft meerdere meldingen dat bepaalde services ook niet worden gestart.

Ik heb nog niet Vista repareren (vanaf de DVD) geprobeerd. Ik ben bang voor gegevens verlies. Er zijn 5 gebruikers op deze pc. Ivm een omvangrijke back-up zie ik zo snel een herinstallatie niet zitten. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik verder moet zoeken naar een oplossing wie kan mij helpen?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:57
De soundcard drivers al eens gecontroleerd?
Herinstallatie van deze kan al helpen.

Tevens vond ik dit via google
Dit schijnt te helpen voor je audio probleem:
Ga naar de Register-editor (regedit.exe) en navigeer naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/Audiosrv

Klik op Bestand > Exporteren en sla de sleutel ergens op waar je hem terug kan vinden.
Als het volgende niet werkt kun je de sleutel weer terugzetten door erop te dubbelklikken.

Dubbeklik nu op de waarde DependOnService en verwijder alle entries, behalve RpcSs.
Herstart de PC.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers idd opnieuw geinstalleerd was ik vergeten te vermelden. Bedankt voor je tip dit ga ik nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van Fanatix wilde niet werken.

In de register sleutel staat: RpcSs, mmcss en AudioEndpointBuilder. Deze heb ik via het commando: Net start RpcSs opgestart. Ik kreeg de melding "Service is al gestart".

Net start mmcss melding: Toegang geweigerd

Net start AudioEndpointBuilder, melding: "Toegang geweigerd"

Ik heb gecontroleerd of het bestand audioserv.dll aanwezig is en die is aanwezig.

Als laatste heb ik opgezocht van welke services Windows audio afhankelijk is en die zijn allemaal gestart.

Nu ben ik er aardig doorheen met wat de oplossing zou kunnen zijn :-(

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*
Weird probleem he Niemand een idee om verder te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk heeft een herinstallatie de oplossing geboden. Jammer want wat nu de oplossing was blijft duister.
Pagina: 1