Toon posts:

Suggesties voor een cursus Linux systeembeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Sinds ik in 2008 verliefd werd op Mandriva Linux (Linux wel eerder geprobeerd, maar nooit die klik gehad) heb ik met enige regelmaat gedacht aan het volgen van een cursus voor Linux systeembeheer. Uiteraard veel gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet en vice versa. Er is hier vast wel iemand met wat meer ervaring en een goede tip. Een cursus met certificering/diploma is gewenst, word betaald door mijn werk en die willen liever resultaat op papier zien.

Alvast bedankt.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 19:13

Mud

Binnenkort wil ik een cursus voor LPI1 gaan volgen. Algemene kennis die je toe kan passen op eigenlijk alle distro's. Misschien dat LPI iets voor je is ?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je zo selectief bent zou een cursus systeembeheer niet je hoogste prioriteit moeten zijn.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Kijk ook eens naar dit topic:
Redhat / LPI

Kort door de bocht:
als je meer tijd/ervaring hebt: Red Hat, als je minder tijd/ervaring hebt: LPI I en later eventueel II

Ik heb ervaren dat werkgevers LPI (maar Red Hat vast ook) wel waarderen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 23:05

jvdb1975

tsja.........

Ik heb zelf Unix/linux Deel 1+2 en systeembeheer en concepten gedaan bij AT computing. Ik vind hun manier van lesgeven erg goed. grondig, onafhankelijk, dus ik ben niet echt gebonden aan een distributie.

Op dit moment ben ik begonnen met LPI, puur voor de certificering. Toch vult dit ook wel weer ' gaatjes' op. Moet wel zeggen dat ook het bezig zijn -oftewel de praktijkervaring- ook goed helpt.

succes met je keuze!