[Citrix 4.5] Reconnect disconnected session

Pagina: 1
Acties:

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Wij hebben een citrix farm van 6 servers (4.5 advanced) op windows 2003 sp1 draaien.

Op het moment dat je een verbinding maakt naar de full desktop en deze disconnect kun je als je weer reconnect verder in de afgeloten sessie. Dit is geen probleem.

Gebruikers die thuiswerken en een VPN verbinding opzetten (we hebben nog geen CSG draaien) gaan vervolgens met citrix werken. Nu heb ik een aantal testjes gedaan. Als ik een vpn verbinding open heb staan en vervolgens een citrix sessie disconnect kan ik weer reconnecten zolang mijn vpn verbinding maar in de lucht blijft.

Het probleem is echter dat als de vpn verbinding wordt verbroken ik NIET kan reconnecten naar mijn disconnected sessie. Reconnecten werkt dus wel maar niet als mijn VPN verbinding ook wordt verbroken.

Ik neem aan dat ik geen session directory server hoef neer te zetten aangezien we citrix gebruiken. Heeft iemand enig idee wat er geconfigureerd moet worden om na een vpn disconnect de disconnected session te kunnen reconnecten?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je foutmelding?
Hoe maken de gebruikers verbinding (Web Interface/PN Agent)?
Vanaf PC of Thin client?
Welke versie ICA Client?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 11:34
Als je opnieuw een VPN verbinding maakt krijg je dan ook een ander ip van de DHCP?

• blablable
Question Mark schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:44:
Wat is je foutmelding?
Hoe maken de gebruikers verbinding (Web Interface/PN Agent)?
Vanaf PC of Thin client?
Welke versie ICA Client?
gebruikers zetten een vpn verbinding op (via laptop) en starten via PN een ica sessie naar de desbetreffende farm. Het is PN versie onafhankelijk, merrdere versies hebben er last van. Er is geen foutmelding, er wordt gewoon een nieuwe sessie gestart ipv de bestaande sessie te openen.

• blablable
--Mulder-- schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:59:
Als je opnieuw een VPN verbinding maakt krijg je dan ook een ander ip van de DHCP?
Heb ik ook al naar gekeken inderdaad. Toen ik het op mijn machine probeerde kreeg ik elke keer het zelfde ip, ik kan we wel voorstellen dat er andere ip's uitgedeeld worden..

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maakt op zich niet uit. Met "workspace control" is het zelfs de bedoeling dat vanaf verschillende lokaties (en dus vanaf verschillende ip-adressen) ge-reconnected kan worden naar een disconnected session. Citrix loadbalanced dus op username.

Er is een instelling op de published app die bepaalt of users meerdere instances van deze app mogen openen (ben effe de naam kwijt). Als je wilt dat users reconnecten naar een nog aanwezige sessie, dan hoort deze op één te staan. Kun je dit eens controleren?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• blablable
Question Mark schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:15:
Maakt op zich niet uit. Met "workspace control" is het zelfs de bedoeling dat vanaf verschillende lokaties (en dus vanaf verschillende ip-adressen) ge-reconnected kan worden naar een disconnected session. Citrix loadbalanced dus op username.

Er is een instelling op de published app die bepaalt of users meerdere instances van deze app mogen openen (ben effe de naam kwijt). Als je wilt dat users reconnecten naar een nog aanwezige sessie, dan hoort deze op één te staan. Kun je dit eens controleren?
Hoi, deze staan niet op 1 aangezien er meerdere personen op hetzelfde account werken... Maar als ik ('s avonds) account a inlog (als enige account met de naam a) en disconnect zou ik die toch gewoon moeten kunnen reconnecten?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En hoe moet Citrix dan weten of het jouw bedoeling is om te reconnecten naar je huidige sessie, of een tweede sessie te starten met dezelfde username ;)

Probeer het eens via de Webinterface. Hier zit onder workspace control een button "reconnect" of iets dergelijks. Als er al een sessie draait zou het selecteren van deze button je moeten reconnecten naar je draaiende (disonnected) sessie. Als dit gewoon lukt werkt alles zoals zou moeten.

• blablable
Question Mark schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:59:
En hoe moet Citrix dan weten of het jouw bedoeling is om te reconnecten naar je huidige sessie, of een tweede sessie te starten met dezelfde username ;)
Dat begrijp ik maar als ik maar 1 sessie open had staan zou ie wel naar die sessie moeten reconnecten.. toch?
Probeer het eens via de Webinterface. Hier zit onder workspace control een button "reconnect" of iets dergelijks. Als er al een sessie draait zou het selecteren van deze button je moeten reconnecten naar je draaiende (disonnected) sessie. Als dit gewoon lukt werkt alles zoals zou moeten.
De webinterface draait niet :-)

• DeSelder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb en soortgelijk probleem en het leek me handig om niet een nieuw topic aan te maken.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! :)

We hebben een Citrix farm (PS 4.5) bestaande uit 4 servers. We gebruiken HP Thin Clients om verbinding te maken met het farm.

Probleem 1:
Wanneer een gebruiker ingelogd is en zijn sessie op een andere plek wil overnemen, lukt dit niet. Hij geeft de melding dat de 'Maximum concurrent connections have been reached' of iets van die strekking. Ik zou graag willen dat de bestaande sessie wordt overgenomen door de nieuwe. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Probleem 2:
Het komt wel eens voor dat mensen hun sessie 'verliezen' of per ongeluk onjuist afsluiten (kruisje, ipv log off, alleen van toepassing op gebruikers die géén gebruik maken van een TC). Als deze gebruiker dan opnieuw wil inloggen, neemt hij lang niet altijd de bestaande (maar disconnected) sessie over en geeft hij dus wederom de melding dat de maximum concurrent connection has been reached.

Even voor de duidelijkheid: Het maximum aantal connecties per gebruiker staat ingesteld op 1. De foutmelding komt dus voort uit het feit dat Citrix een nieuwe sessie wil starten, ipv naar de bestaande te connecten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? We maken geen gebruik van de Program Neighborhood Agent en ook niet van de Web Client, dus helaas kan ik Workspace Control hier niet voor gebruiken, als ik me niet vergis.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er zit een bug in PS 4.5 (die overigens in een hotfix opgelost is) die ervoor zorgt dat de disconnected sessie meegeteld wordt tijdens het bepalen van hoevaak een gebruiker een applicatie opgestart heeft.

Stel je limiteerd op één. User disconnect en wil weer verbinden. Xenapp ziet de disconnected sessie als sessie en "stelt" dat je de sessie al draait. Aangezien je limiteerd op maximaal één, mag de user niet connecten. De fix voor deze bug zorgt ervoor dat een disconnected sessie niet meeteld. Mocht je achterliggen qua patches, dan kan het zijn dat je deze patch mist.

Ik kan het artikel wat deze issue uitlegt even niet zo gauw vinden op de Citrix site, maar als je even zoekt moet je deze wel kunnen vinden.

• DeSelder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Super! Ik ga even kijken of ik kan achterhalen welke hotfix dit probleem eventueel oplost. Ik dacht dat ik redelijk bij was, maar ik ga het even checken voor de zekerheid.

I'll keep you updated. Superbedankt! _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien ook wel een goed idee om service pack 2 uit te gaan rollen, aangezien Service Pack 1 al een tijdje niet meer ondersteund wordt door Microsoft, en er toch honderden fixes in zitten, net als natuurlijk al redelijk wat post SP2 fixes...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 11:34
De patch kun je via de volgende link vinden: http://support.citrix.com/article/CTX120826

Under certain circumstances, disconnected sessions do not reconnect.

[From PSE450R03W2K3021][#175501]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yup, that's the one. Ik herken het nummer. :)

( 't is destijds een redelijk beruchte bug geweest).

Pagina: 1