Toon posts:

Server niet bereikbaar via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik heb geen idee waar ik nog moet zoeken dus hoop dat iemand hier misschien het zelfde ooit heeft gezien en kan helpen.

Er staat hier een fileserver (Windows 2003 SP2) en binnen in het netwerk is de server helemaal bereikbaar zoals het moet. Maak je een verbinding via VPN kan je de server niet meer overnemen met RDP en bij de files kom je heel langzaam of helemaal niet. Je kan de server wel pingen. Dit gebeurt ook alleen bij deze server waardoor wij ook uit gaan dat het bij de server ligt.

Wat er gedaan is: Wij hebben DNS gecontroleerd. Andere IP adres gegeven omdat hij een melding gaf dat een ander onzichtbaar apparaat al het IP adres heeft. Er stond een programma van Lexmark erop. Dit weggehaald + server herstart. Firewall gecontroleerd maar die staat standaard uitgeschakeld zoals het hoort. Eigenschappen van TCP gecontroleerd en vergeleken met andere server die wel werkt.

Verwijderd

Ik denk dat het iets met je routing tabel OF dns heeft te maken.

Je VPN clients zitten wel in dezelfde ip range als de server?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de client zitten inderdaad gewoon in de zelfde range wanneer de tunnel is opgebouwd. Het vreemde is dat het alleen deze server is. Rest van de server is gewoon te bereiken.

Maar ik zal even kijken naar wat je zegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 11:42 ]