Toon posts:

Laptop als extern scherm gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een mogelijkheid waarbij je een pc aansluit op een laptop, waarmee je vervolgens van de laptop enkel het scherm gebruikt als secundair beeldscherm voor de pc.

Dit het liefst via usb, met de gedachte hierbij dat er tegenwoordig al losse schermen zijn die via usb aan te sluiten zijn.

Is dit er, of gaat dit er komen?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Nee.

Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Noem eens een toepassing?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 20:44

Sick Nick

Drop the top!

Ja dat is er wel, of het er via USB is weet ik niet maar via het netwerk kan het sowieso.

http://www.maxivista.com/

En waarom je het zou willen? Hoe meer schermen hoe beter natuurlijk :D

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 12:05
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door dewil1990 op 26-11-2008 13:47 ]

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Het is volgens mij mogelijk als je een docking station hebt bij de laptop. Dan moet dat docking station het wel ondersteunen.

Iemand op mijn werk maakt ook gebruik van zijn laptop scherm als 2de beeldscherm voor zijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat had ik wel verwacht dat er mensen zouden zijn die zich af zouden vragen wat ik er mee wil;)

De situatie:
Ik ben softwaretester op detacheerbasis. Daarbij kom je steeds op andere werkplekken terecht waarbij je gebonden bent aan een bepaalde inrichting. Twee schermen versnelt mijn werk aanzienlijk, maar behoort helaas in weinig gevallen tot de mogelijkheid. Een laptop ernaast is een optie, alleen wil ik wel direct kunnen copy-pasten van het ene scherm naar het andere!

Constant een usb scherm gaan meeslepen lijkt me niet echt handig. Zeker niet in de trein, terwijl ik daarvoor het juist wel handig zou vinden als ik een laptop bij de hand zou hebben. Dus als een laptop die ik onderweg kan gebruiken ook nog eens kan dienen als extern scherm voor de pc op mijn werk, zou dat perfect zijn.
En dan wel via een plug-and-play mogelijkheid zoals usb, want de pc's bij bedrijven zijn meestal helemaal dichtgooit voor software installatie en eigenhands netwerkverkeer.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:33:
Oke dat had ik wel verwacht dat er mensen zouden zijn die zich af zouden vragen wat ik er mee wil;)

De situatie:
Ik ben softwaretester op detacheerbasis. Daarbij kom je steeds op andere werkplekken terecht waarbij je gebonden bent aan een bepaalde inrichting. Twee schermen versnelt mijn werk aanzienlijk, maar behoort helaas in weinig gevallen tot de mogelijkheid. Een laptop ernaast is een optie, alleen wil ik wel direct kunnen copy-pasten van het ene scherm naar het andere!

Constant een usb scherm gaan meeslepen lijkt me niet echt handig. Zeker niet in de trein, terwijl ik daarvoor het juist wel handig zou vinden als ik een laptop bij de hand zou hebben. Dus als een laptop die ik onderweg kan gebruiken ook nog eens kan dienen als extern scherm voor de pc op mijn werk, zou dat perfect zijn.
En dan wel via een plug-and-play mogelijkheid zoals usb, want de pc's bij bedrijven zijn meestal helemaal dichtgooit voor software installatie en eigenhands netwerkverkeer.
Ik zou eens naar het (gratis) programmaatje Synergy kijken, http://synergy2.sourceforge.net/
Dit werkt wel via het netwerk, maar wellicht is het een oplossing..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Phase schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:54:
[...]
Ik zou eens naar het (gratis) programmaatje Synergy kijken, http://synergy2.sourceforge.net/
Dit werkt wel via het netwerk, maar wellicht is het een oplossing..
Helaas, daarvoor moet je software installeren op het primary systeem en dat lukt met een dichtgetimmerde bedrijfspc niet. Ook lijkt me dit lastig via een bedrijfsnetwerk te realiseren.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

n vga capture card op usb? tis duur, oke, maar dan kan je em gewoon op de monitor aansluiting van de pc drukken, het beeld op je laptop fullscreen zetten, en je laptop mis/gebruiken als 2e monitor..

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 13:02

WWJD

*pluh*

Werk gewoon op je laptop, en sluit het beeldscherm van de bedrijfs-pc op je laptop aan, als secundair beeldscherm! ;)

Verwijderd

Topicstarter
WWJD schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:27:
Werk gewoon op je laptop, en sluit het beeldscherm van de bedrijfs-pc op je laptop aan, als secundair beeldscherm! ;)
Helaas is het niet zo eenvoudig ;(

Als tester heb je meestal te maken met applicaties die alleen op de aanwezige pc's kan of mag draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Wat het mooiste zou zijn voor is:

USB > Videoprocessor > USB

En dit dan zonder benodigde driverinstallatie.
Maar zoals ik een beetje rond kijk is dit er nog niet.

Enige oplossing tot dusver zou kunnen zijn
http://www.epiphan.com/

Maar de prijs voor een versie met een redelijke resolutie is vanaf 799 dollar 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 10:37 ]

Verwijderd

Zijn er nog meer van deze programma's?
Maxivista heeft alleen try versie,
en synergy2 is niet voor vista.

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 16:34
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:48:
Zijn er nog meer van deze programma's?
Maxivista heeft alleen try versie,
en synergy2 is niet voor vista.