Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2003] Hangt 20 seconden bij afdrukweergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Bij een van m'n gebruikers heb ik volgend probleem in Excel 2003:

Telkens als er op Afdrukweergave geklikt word, blijft Excel 20 à 30 seconden hangen.
Dan wordt de afdrukweergave getoont, klik je vervolgens op sluiten, moet je weer 20 à 30 seconden wachten eer je je werkblad terug ziet.

Wat heb ik al geprobeerd:
Excel /regserver - hielp niet
uninstall Office 2003 - hielp niet
install Office 2000 - zelfde probleem
complete format: zelfde probleem
Bepaalde processen killen - hielp niet

Google, technet, enz bieden echter geen oplossing.

Oja, op de computer draait Windows XP Pro met SP3 en Office 2003 met SP3, avg 8, Acrobat Reader 8 en een aantal huisgeschreven .net/vb6 programma's.

De gebruiker blijft me de oren van m'n hoofd zagen, weigert zo te werken, voor de 5 keer per dag dat ze tegen het probleem aanloopt.

Kan hier iemand me toevallig helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 13:39 ]

Verwijderd

vind je iets terug in de windows logs en doet zich hetzelfde voor in word?
dit is een probleem dat op vele niveau's oorzaken kan hebben, van de driver voor videokaart & printer tot invoegtoepassingen in office/excel. aangezien dit laatste enigzins is uitgesloten door een volledig nieuwe install, zou ik eens naar de drivers kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:14:
vind je iets terug in de windows logs en doet zich hetzelfde voor in word?
dit is een probleem dat op vele niveau's oorzaken kan hebben, van de driver voor videokaart & printer tot invoegtoepassingen in office/excel. aangezien dit laatste enigzins is uitgesloten door een volledig nieuwe install, zou ik eens naar de drivers kijken.
Niets terug te vinden in de windows logs.

Ik heb het als volgende kunnen oplossen:

net use lpt1 \\printershare persistent:yes
vervolgens de driversetup openen, installeren op lpt1, instellen als standaardprinter en weg is het probleem.

toch bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens andere printerdrivers geprobeerd dan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:40:
Al eens andere printerdrivers geprobeerd dan?
Het probleem was het volgende:

De XP-pc drukte af op een windows 98-pc. Toen de printerdrivers geïnstalleerd werden, waren hoogstwaarschijnlijk de win98-drivers naar de XP-pc overgezet.

Nu dus de XP-versie van de drivers geïnstalleerd.