Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo Mensen,

Gisteren heb ik mijn computer afgesloten door de aan-knop in houden, helaas heeft dit slechte gevolgen gehad. Mijn pc, met windows XP home edition, start op tot en met het laadscherm (met dat vlaggetje). Dan komt er ineens een blauw scherm en start de computer opnieuw op. Het gaat zo snel dat ik niet kan lezen wat de foutmelding is.

Wat ik heb gedaan:
- CD van windows erin gedaan en Reparatie-console gebruik, helaas snap ik die niet helemaal en ben ik niet verder gekomen dan fixboot en fixmbr
- Ik heb een dualboot met Ubuntu
- Veilige modus proberen opstarten (wat niet gelukt is)
- Laatst werkende configuratie kiezen (werkte ook niet)
- Bios Reset
- Ik heb gisteren ook verschillende spyware en virusscans gerund, en alles eraf gegooid wat er niet hoorde.
- Zover ik weet geen nieuwe hardware of software geïnstalleerd de laatste tijd.

Weten jullie misschien wat ik kan doen om dit probleem op te lossen? Als jullie nog informatie nodig hebben of iets dergelijks laat even weten.

Paul du Long

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht kun je een memory dump analyzeren.
zie hier:
Windows Crash/Memory dumps FAQ

en misschien deze doornemen:
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:34

ByteDelight

Retro computing is alive!

Worst case: schijf aan andere computer hangen en bestanden redden, daarna XP volledig opnieuw installeren.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Dimby
Ik hoop niet dat ik PC moet reinstallen, ik kan wel nog mijn files via Ubuntu (die wel nog opstart) eraf halen. Ik heb ook AVG maar ik heb geen melding gezien de laatste tijd van die user32.dll Daarnaast is die melding van 9-november en heb ik AVG elke dag geupdate. Toch zal ik de volgende oplossing die ik hier in een topic vond maar eens gaan testen. Maaar wat moet ik doen als ook die niet werkt?
mijn pc doet het weer :-)
ik heb het kunnen oplossen door in de herstelconsole deze regel te tikken
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
Paul

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Ik dacht dat er een simpele manier was om te zorgen dat de auto-restart optie uit staat (zodat je de bsod tenminste kan analyseren), maar kan het niet vinden.

Behalve: Windows Restarts Continuously with Blue Screen
maar of dat de juiste keuze is..

[ Voor 7% gewijzigd door _H_G_ op 26-11-2008 16:05 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
_H_G_ schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:05:
Ik dacht dat er een simpele manier was om te zorgen dat de auto-restart optie uit staat (zodat je de bsod tenminste kan analyseren), maar kan het niet vinden.

Behalve: Windows Restarts Continuously with Blue Screen
maar of dat de juiste keuze is..
Filmpje maken van de bovenste helft van je scherm en dan het filmpje pauzeren bij de foutmelding en de STOP: error overnemen is opzich nog een redelijke optie ;)

• Dimby
Ok, ik heb alles gedaan in de topic van AVG fout, maar werkt nog steeds niet. DUs zal waarschijnlijk niet aan AVG liggen. Nog andere suggesties of wordt het toch opnieuw installen van XP?

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11 20:13
Je kan een repair proberen als je de cd van Windows plaatst kies dan niet gelijk voor repair, maar kies voor Windows installeren. Kies dan in het volgende scherm voor repair dan kom je niet in de console en gaat hij bezig met een auto repair.

Verwijderd

Ja, dus eerst gewoon Windows installeren. Dan ziet Windows vanzelf dat er een C:\Windows dir is en vraagt of ie die moet reparenen . Daarbij gaat in principe niets verloren.
Pagina: 1