Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista x64] file copy begint snel maar zakt dramatisch in

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 23:52

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Sinds kort heb ik in mijn laptop (vista x64 enterprise) een cardbus sata controller om een snellere disk aan te kunnen spreken. In combinatie met een 320 GB 7200 rpm schijf leek dit aanvankelijk prima te werken. Voor gebruik HDtune nog even een grafiekje laten maken en de performance was zeer netjes met pieken richting de 80 MB /s.
De bedoeling is om mijn virtual machines op deze disk te gaan draaien dus ging ik mijn VM's kopiëren. Deze kopiëer actie begint goed met een snelheid van boven de 40 MB/s maar na ongeveer 500-700 MB valt de snelheid terug naar ongeveer 4-5 MB/s.
Via USB werkt dezelfde disk prima (maar langzamer dan sata) en ook kopieer acties op andere schijven gaan goed. Als ik met process explorer mijn systeem bekijk zie ik dat tijdens het kopiëren het fysieke geheugen steeds meer gebruikt wordt en opeens vlakt de grafiek af en zakt de snelheid in. Het lijkt dus wel of er een soort cache vol raakt. Het vreemde is dat ik dus bij andere schijven deze toename in geheugen gebruik niet zie. Het lijkt dus een driver issue.
Ik heb al nieuwe drivers geïnstalleerd en ondertussen mijn virus scanner verwijderd maar dit mocht niet baten.
Nu dus mijn vraag hier. Heeft iemand zoiets ook eens gezien en/of weet iemand een oplossing of een goed aanknopings punt.

[edit]
De storage controller betreft een silicon image 3512 op een sitecom cardbus kaart. (en ja, de grappen over sitecom ken ik al ;) )
Driver versie is 1.2.15.2

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 26-11-2008 13:28 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 23:52

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
kick!

Het blijkt idd zo te zijn dat een buffer vol loopt. Zo te zien is de schrijf snelheid bizar laag waardoor alles gebufferd wordt en de werkelijke snelheid pas zichtbaar wordt als deze buffer vol is. De kaart lever onder XP 32 bit een prima performance en de schijf op een andere controller werkt ook prima.
Ik heb ook al gespeeld met de cahing settings in de driver maar dat helpt niet.
Ik draai de laatste drivers maar ik vermoed toch dat het een driver issue is.
Mocht iemand nog tips hebben dan hou ik me aanbevolen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5