Ondanks dat mijn vorige topic op slot ging omdat het te veel over "wat moet ik kopen" ging heb ik aardig wat van de replies opgestoken. Waarvoor hierbij alsnog dank! De richtlijnen even doorgenomen van GOT en..
Nu heb ik dit systeem samengesteld:
Asus P5K moederbord
Intel E8500 core 2 Duo 3.16 GHZ processor
4 gb Kingston 800 geheugen
MSI NX8600GTS DIAMOND PLUS-512
Alleen kom ik er niet uit of mijn voeding dit gaat trekken (Spire ATX-380WB-EU). Ben heel internet en GOT al afgeweest, maar heb het idee dat er zoveel factoren zijn dat ik het uiteindelijk maar moet gokken en hopen dat m'n rigje stabiel blijft en anders maar een andere voeding kopen. Is er een guideline als in "ALS je zoveel mb videokaart etc hebt, DAN heb je minstens (silver of gold of..) x aantal watt voeding nodig?
En als deze kaart dan niet werkt, wat is de grote factor waar ik dan moet inkrimpen qua videokaart? Ik wil eigenlijk gewoon het maximaal haalbare voor mijn wattage voor een bedrag van maximaal 80 euro.
Als ik Wiki erbij pak denk ik dat GDDR3 geheugen een goeie is:
"Lower voltage requirements leads to lower power requirements."
Nu heb ik dit systeem samengesteld:
Asus P5K moederbord
Intel E8500 core 2 Duo 3.16 GHZ processor
4 gb Kingston 800 geheugen
MSI NX8600GTS DIAMOND PLUS-512
Alleen kom ik er niet uit of mijn voeding dit gaat trekken (Spire ATX-380WB-EU). Ben heel internet en GOT al afgeweest, maar heb het idee dat er zoveel factoren zijn dat ik het uiteindelijk maar moet gokken en hopen dat m'n rigje stabiel blijft en anders maar een andere voeding kopen. Is er een guideline als in "ALS je zoveel mb videokaart etc hebt, DAN heb je minstens (silver of gold of..) x aantal watt voeding nodig?
En als deze kaart dan niet werkt, wat is de grote factor waar ik dan moet inkrimpen qua videokaart? Ik wil eigenlijk gewoon het maximaal haalbare voor mijn wattage voor een bedrag van maximaal 80 euro.
Als ik Wiki erbij pak denk ik dat GDDR3 geheugen een goeie is:
"Lower voltage requirements leads to lower power requirements."
Andrasman