• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:36

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een opdracht voor het maken van een aantal brochures en bij elke woning moet er een plattegrondje bijkomen. Omdat alles gedrukt moet worden heb ik hoge resolutie afbeeldingen nodig en volstaat een google maps afbeelding niet.

Natuurlijk kan ik alle plattegronden met de hand natekenen echter kost dit wel heel erg veel tijd. Is er een site waar je plattegronden kan downloaden op straatniveau?

Pura Vida

• Willem
  • Laatst online: 12:23
Op de meeste plattegronden berust auteursrecht en copyright en mag dus niet zomaar worden gekopieerd of opgeslagen. Denk dat je twee opties hebt: óf kopen, óf (versimpeld) overtekenen :)

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kijk eens op www.geodan.nl, die hebben een overzicht van beschikbare producten en diensten.

Vergeet inderdaad ook niet dat er op de kaarten van Google óók copyright berust, en ik weet bijna zeker dat je die niet zomaar in een brochure mag gooien, ook al vermeld je het copyright.

De prijzen zullen vast wel meevallen, vast goedkoper dan jou uren te laten tekenen ;)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je mag de kaarten van openstreetmap.org gebruiken onder de voorwaarden de op de site staan.

• Maverick2001
  • Laatst online: 13:36

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik ga me verdiepen in de gegeven url's. Ik realiseer me heel goed dat er ik met copyrights te maken heb. Had misschien in de openingspost moeten toevoegen dat ik er zeker wel voor wil betalen.

Pura Vida

Verwijderd

heb je ondertussen de plattegronden al gevonden?
kijk anders eens op de website www.emk.nl hier maken ze plattegronden voor heel nederland.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
benoni schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:14:
Je mag de kaarten van openstreetmap.org gebruiken onder de voorwaarden de op de site staan.
Helaas kloppen behoorlijk wat straten niet op die map, als ik zo snel even kijk. Dan is het natuurlijk hopen dat de TS er wat aan heeft, dat die gebieden wel kloppen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DiSiLLUSiON schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:41:
Helaas kloppen behoorlijk wat straten niet op die map, als ik zo snel even kijk. Dan is het natuurlijk hopen dat de TS er wat aan heeft, dat die gebieden wel kloppen.
Je kunt toch een account aanmaken en ter plekke de kaart aanpassen? Da's juist het idee achter die site, op deze manier is de kaart van Nederland in enkele jaren gegroeid van een terra incognitia tot wat het nu is :)
Pagina: 1