• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Medetweakers,

ik zit hier op school met een probleem wat me nou al twee weken dwars zit. Ik moet verschillende objecten maken in 3ds Max voor een simpele game hier op school, maar telkens als ik render krijg ik van deze onderstaande grijze lijnen op mijn render. Ook zijn de kleuren lichter als ze op de texture zijn wat niet door zelf toegevoegde lichtpunten kan komen aangezien die niet toegevoegd zijn. De letters van error op de foto zouden bijvoorbeeld fel rood moeten zijn en het grijs veel donkerder.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~d.wesselink/parkeermeterrrr.jpg

Misschien is er een hele simpele oplossing voor, maar aangezien mijn leraar het ook zelf niet snapt en ik op google alleen maar mensen kan vinden die JUIST wireframe-achtige lijnen willen zien :P kom ik niet echt verder.

Wie o wie kan mij helpen!? ;( _/-\o_

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:34
Heb je toevallig je uvw unwrap als een tga opgeslagen? Het zou zo maar eens kunnen zijn dat daar iets van transparency nog in zit oid.. (iig in maya wil dat nog wel eens gebeuren)

Maar om eerlijk te zijn, meer info is handig... Welke soort materiaal gebruik je, scanline renderer? etc

Wat doen die 2 knopjes rechts van rgb alpha? Die staan er bij mij niet bij?

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 26-11-2008 12:13 ]

• Ruben [NL]
  • Nu online
Nou ik voel me een beetje lullig, aangezien net iemand het na 2 weken hier gevonden heeft :X

Wat is het probleem nou namelijk, als je de unwrap uvw exporteert als .tga inderdaad, blijkt hij in Photoshop een alpha kanaal te hebben die 3ds Max heeft toegevoegd. Die gooit dus roet in het eten en als je die verwijderd zijn zowel de kleuren als de lijnen WEG. Zoals het hoort. Nou misschien heeft iemand in de toekomst nog wat aan dit antwoord op deze noobvraag.

Bedankt in ieder geval voor de moeite ;)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:34
Omfg, dat dat het was :D
(geef je leraar eens een schop :P )

[ Voor 43% gewijzigd door Schuey op 26-11-2008 12:19 ]

• Ruben [NL]
  • Nu online
Schuey schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:18:
Omfg, dat dat het was :D
(geef je leraar eens een schop :P )