[Apache] Custom Errordocument voor 300 Multiple Choices fout

Pagina: 1
Acties:

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Af en toe wordt op mn website de foutpagina 300 weergegeven (= meerdere mogelijkheden) die wordt voorgeschoteld door de webserver (Apache/2.0.54).
Deze pagina is qua opmaak helemaal kaal en past niet in mn website voor wat betreft de lay-out. Nou wilde ik eigenlijk een eigen 300-pagina maken en daarheen redirecten in mn htaccess.
Grote vraag alleen waar ik nog steeds geen antwoord heb gevonden: hoe kom ik aan het lijstje met multiple-choices in mn eigen errordocument? Of is daar gewoon niet aan te komen (kan natuurlijk ook).

Als iemand een hint in de goede richting kan geven kan ik verder gaan zoeken.

BTW: Zoeken op 'custom errordocument 300 Multiple Choices' heeft tot nu toe niets bruikbaars opgeleverd.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Zoek even op wat de statuscode 300 nou precies inhoud (google: http error 300, 1e hit) en ga dan na of je echt een lijst met multiple choices wilt :)
Er is namelijk geen volledige lijst, een surfer heeft ook geen ruk aan deze melding aangezien het veelal om een communicatiestoornis tussen de browser en de webserver gaat.

• PaulZ
In mijn geval gaat het veelal om fouten in de url, dus dan is die 300 pagina écht wel handig:
However, we found documents with names similar to the one you requested.
Hoeft de gebruikers dus niet meer te zoeken wat er nou fout is, maar blijft die op mn website en kan direct verder.

Het gaat me ook niet om of het wel-of-niet-moet, rukt, of nuttig is trouwens. Ik wil alleen weten of het mogelijk is :) .

Verwijderd

Ah ok op die manier.
Volgens mij heeft de 300 errorpage ook gewoon een url parameter dus dat moet je zeker kunnen gebruiken.

edit: als je nou weet wanneer je die 300 status krijgt.. probeer dan eens te kijken wat voor http headers je binnenkrijgt, voorzover ik weet wordt in de header namelijk de 'lijst met opties' doorgegeven en zou je dat eventueel met php kunnen afvangen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 12:00 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt gewoon redirecten naar een cgi:
ApacheConf:
1
ErrorDocument 300 /cgi-bin/errors/303.pl

En daar kun je gewoon de echte URL uitlezen (uit %ENV)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• PaulZ
In de headers zie ik zo snel niets, maar volgens mij moet ik in de richting van de PATH_INFO env. variable gaan kijken. Maar dat wordt vanavond op zn vroegst.

[Edit 20:43]
Dat was dus niet de goede variabele. REDIRECT_VARIANTS wel! Hierin staan de mogelijke keuzes van andere pagina's op de website :) !!!

[ Voor 32% gewijzigd door PaulZ op 26-11-2008 20:43 ]

Pagina: 1