Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Profiel verdwenen maar volgens server wel juist

Pagina: 1
Acties:

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 21:22
Ik heb gisteren na het eind van me werkdag mijn Windows XP afgemeld zoals ik elke avond doe. Toen ik vanmorgen inlogte kon hij mijn profiel niet inladen, kan gebeuren dacht ik. Ik heb me vervolgens afgemeld en weer opnieuw afgemeld.

Vervolgens kwam Windows XP met de melding dat hij een bestand niet kon verplaatsen en mij dus een tijdelijk account gaf. Toen heb ik de administrator maar eens ingelogt en de server geraadpleegd. De server (2003) geeft in mijn user-settings precies hetzelfde aan als mijn collega's en ik heb ook gewoon een map in /profiles$ met daarin de bestanden en instellingen die ik gisteren nog had.

Heb mezelf toen maar nog eens ingelogt, maar wederom een tijdelijke profiel. Ik heb op de server gekeken of het bestand waar hij het eerder over had te vinden is, maar... dat bestand heb ik helemaal niet in mijn mapje staan die hij aangeeft! De map bestaat helemaal niet in mijn /profile$ map.

Ik heb de bestanden in mijn /home map gezet om toch toegang te hebben maar kan me mail dus niet meer binnen halen, want die ben ik dan na afmelden weer kwijt. Heb wel een beetje kennis van NT/2000/03 maar dat is na 3,5 jaar niet meer actief bezig zijn met servers compleet weggezakt.

En ja... ik heb het over collega's, maar zijn medestaigiares en we hebben géén 'IT-afdeling' en de server is ingericht door een vriend van een vriend van een kennis van een vriend van me baas (als je begrijpt wat ik bedoel). En de baas... ja dat is gewoon een onwijze debiel die denkt (bij wijs van spreken) door op ENTER te drukken een complete website kan neerzetten.

Iemand een oplossing? Heb volledige toegang tot de server... Ben ten einde raad!

[ Voor 4% gewijzigd door Genosha op 26-11-2008 11:21 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 15:40

denivan

de enige

Wat zegt eventvwr ? Onder application kan je waarschijnlijk wel enkele events ivm 'userenvt' zien. Misschien dat dat een verklaring wat er mis is ?

Roaming profiles kan je sowieso op meedere problemen troubleshooten. Je kan bvb onder administrator inloggen en je lokale profiel verwijderen, misschien dat het daarna correct van de server wordt opgeladen ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Genosha
Als ik de EventVWR in kijk en in de 'map' Systeem kijk dan heb ik op elk moment dat ik aangemeld de melding:
FOUT:
code:
1
De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 14 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron.

WAARSCHUWING:
code:
1
De tijdprovider NtpClient kan geen domeincontroller vinden voor gebruik als tijdsbron. NtpClient probeert het opnieuw in 15 minuten.

Met bron W32Time, maar hij heeft deze melding ook gisteren op 17:55, 18:25, 19:25 21:25 gemaakt. En toen was ik afgemeld. Tevens om 17:40 toen ik mogelijk nog aangemeld was, want ik meld altijd af rond 17:45.

Enige andere fout die ik in de eventvwr tegen kom was om 9:57 met als bron DCOM
code:
1
De server {CD89D352-5A13-49F8-9EB5-7E6D1FB0CD57} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Lokale profiel verwijderen. Als ik een mapje aanmaak op mijn bureaublad is dat gewoon de map TEMP. Kan dat geen kwaad voor Windows toepassingen? Windows en temp folders, je weet het nooit.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Genosha schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:33:
Als ik een mapje aanmaak op mijn bureaublad is dat gewoon de map TEMP. Kan dat geen kwaad voor Windows toepassingen? Windows en temp folders, je weet het nooit.
Je wil niet weten op hoeveel verschillende plekken op mijn PC ik een mapje genaamd Temp heb :-) Dus nee, dat kan geen probleem geven. Windows kijkt niet naar mappen die Temp heten - de temporary directories van Windows worden met hun volledige path in het register bijgehouden (environment variables).

• Genosha
Ik probeer zojuist de map TEMP via de lokale admin te verwijderen. Helaas geeft hij aan dat het bestand NTUSER in gebruik is. De andere bestanden die in die map staan kan ik wel verwijderen. Maar dat zal wel niet veel verschil maken omdat het een .dat bestand is.

// EDIT

Admin afgemeld, nieuwe aanmeldpoging geprobeerd. En kom weer in de TEMP map uit die in Document and Settings staat. Hij gaf één melding dat hij een bestand niet kon vinden omdat ik alles uit de TEMP map heb verwijderd maar geen succes. Dus

[ Voor 32% gewijzigd door Genosha op 26-11-2008 12:34 . Reden: Toevoeging na verwijdering map. ]

• Genosha
Kan een slotje op.

Ik heb blijkbaar een zip-file uitgepakt gisteren waardoor de tekenreeks van een bepaalde map boven de 255 tekens uitkwam. Windows had hier problemen mee en met wat klooien heb ik de map gevonden en verwijderd. Na restartje en nog een poging tot aanmelding kon ik weer gebruik maken van me eigen account.
Pagina: 1