Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fritzbox 7170 icm siemens SX255

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een sip-account bij voipbuster
en een zo ook bij xs4all

Bij xs4all heb ik een nummer gekregen.

Uitbellend gaat alles goed.

Het enige wat ik vreemd vind is dat de Fritzbox standaard kiest voor de isdn lijn en
ik met dialingrules de voip accounts moet kiezen.

Kan dit middels een instelling andersom?

Het tweede probleem is dat het ontvangen nummer van xs4all niet wordt opgenomen.
Ik zie het wel binnenkomen op de fritzbox maar wordt niet opgehomen.

Iemand een tip hiervoor??

mvgr

Gerard

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Probeer eens bij settings- telefonie- ISDN terminal divces je main telefoon telefoon nr veranderen in je voip account, hier staat waarschijnlijk nu je ISDN aansluiting als hoofdnummer.
Verder wat bedoel je met je nummer niet opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:52:
Probeer eens bij settings- telefonie- ISDN terminal divces je main telefoon telefoon nr veranderen in je voip account, hier staat waarschijnlijk nu je ISDN aansluiting als hoofdnummer.
Verder wat bedoel je met je nummer niet opnemen?
Main had ik al in voip gewijzigd, gaf geen resultaat.
Zal dat nog eens proberen.

Het voipnummer van xs4all bel ik naar de fritzbox. In de call list zie ik dat het nummer binnenkomt.
Maar de toestellen gaan niet over.

mvgr

Gerard

• Lampie01
Hoi Gerard, eerst maar even stapje voor stapje, in de SX 255 wordt nl ook een hoop geregeld. Als je een gewoon toestel op je FON1 aansluit en die configureed, lukt het dan wel? (inbellen)

In je SX moet als eerste je MSN ook je voip nummer als hoofd nummer worden ingsteld, je SX beld nl zonder verder instelllingen via het eerste MSN nummer uit...

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:49:
Hoi Gerard, eerst maar even stapje voor stapje, in de SX 255 wordt nl ook een hoop geregeld. Als je een gewoon toestel op je FON1 aansluit en die configureed, lukt het dan wel? (inbellen)

Moet ik vanavond even proberen, analoog toestel op Fon1 aansluiten en kijken of deze overgaat als ik het voipnummer bel.

In je SX moet als eerste je MSN ook je voip nummer als hoofd nummer worden ingsteld, je SX beld nl zonder verder instelllingen via het eerste MSN nummer uit...
In de SX heb ik niks gewijzigd, daar staan geen voipnummers in.
Als ik je goed begrijp moet ik in de SX een voipnummer zetten als hoofdnummer zodat de Fritzbox standaard via Voip uitbelt?

gr

Gerard

• Lampie01
Ja en nee, je moet in de SX vertellen dat je eerste MSN nummer bv 1234567 is. die gebruikt hij dan als uitbel nummer, nu staat daar waarschijnlijk nog je hoofd MSN nummer,
Een andere vraag die ik eigenlijk eerst had moeten stellen had je hiervoor wel ISDN? staat je SX daar nog op ingesteld? Zo ja dan klopt het wel dat je nog niets met voip kan.

De frits belt standaard uit via de eerste MSN, de MSN wordt aangeboden door je SX.

Daarom adviseer ik je eerst via je FON 1 oid te spelen: geef aan waarop die moet reageren, ook daar geef je aan op welk nummer hij moet uitbellen (ook weer main nummer)

Ook in de topic Fritzbox hier op tweaker is dit regelmatig langsgekomen dus als je nu nog niet kan "spelen" kan je je misschien wel inlezen zoek maar eens op fritzbox met SX 255.

Uiteindelijk werkt dit bij mij als een speer, heb een anolge lijn voor mijn inkomende gesprekken, twee budget accounts voor mijn kinderen, en bel via Proivy (op dit moment 8 cent naar mobiel ) uit .

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:20:
Ja en nee, je moet in de SX vertellen dat je eerste MSN nummer bv 1234567 is. die gebruikt hij dan als uitbel nummer, nu staat daar waarschijnlijk nog je hoofd MSN nummer,
Een andere vraag die ik eigenlijk eerst had moeten stellen had je hiervoor wel ISDN? staat je SX daar nog op ingesteld? Zo ja dan klopt het wel dat je nog niets met voip kan.

Ik had en heb isdn, uitbellen gaat prima, moet alleen met dialingrules zorgen dat het via voip gaat.
Dat zou kunnen liggen aan dat in de SX inderdaad het hoofdnummer op msn staat

De frits belt standaard uit via de eerste MSN, de MSN wordt aangeboden door je SX.

Daarom adviseer ik je eerst via je FON 1 oid te spelen: geef aan waarop die moet reageren, ook daar geef je aan op welk nummer hij moet uitbellen (ook weer main nummer)

Ook in de topic Fritzbox hier op tweaker is dit regelmatig langsgekomen dus als je nu nog niet kan "spelen" kan je je misschien wel inlezen zoek maar eens op fritzbox met SX 255.

Uiteindelijk werkt dit bij mij als een speer, heb een anolge lijn voor mijn inkomende gesprekken, twee budget accounts voor mijn kinderen, en bel via Proivy (op dit moment 8 cent naar mobiel ) uit .
Het inbellen naar de fritzbox met het viopnummer krijg ik niet voor elkaar.

mvgr

Gerard

• Lampie01
Wat heb je ingesteld dan bij je Fon? en is je Voip account wel ingelogd? en over welk voip accout heb je het?

Verwijderd

Topicstarter
Lampie01 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:47:
Wat heb je ingesteld dan bij je Fon? en is je Voip account wel ingelogd? en over welk voip accout heb je het?
Fon doe ik niks mee, heb een isdn centrale op de S0 poort zitten
Voip account is ingelogd, ik kan uitbellen via het voipaccount

Heb er twee,

Voipbuster, die werkt zonder nummer
X4all, met nummer

groeten

Rik

• Lampie01
Oke eerst het inbellen:
Je zei dat dit wel te zien was op je Call list.
Toen zei ik probeer dat eens via Fon 1 of zo.... dat zeg ik omdat je instellingen die je in de fritz doet wel goed moeten staan, je kan dan contolleren of je inkomende nummer het doet of dat je iets verkeerd ingesteld heb in je fritz.
Uiteindelijk wordt alles 1 op 1 een doorgezet op je SO bus, echter je zal je SX wel moeten vertellen op welke info hij moet reageren enz.
(een MSN nummer bestaat uit 9 cijfers bv 010 1234567 geeft als MSN 101234567, dus zonder 0)
In je SX moet je weer vertellen welk toestel op dit MSN nummer moet reageren.
Daarom om het fout zoeken wat te vereenvoudigen begin eerst eens met een anoloog toestel op je FON 1, gaat je telfeoon dan wel over (op je XSall nummer)?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik vanavond proberen.

Kan van hieruit de router bedienen, ben alleen niet fysiek bij de router.

Begrijp wat je bedoelt, als ik een analoog toestel aan Fon1 hang en dit in de router goed instel
en dat toestel gaat over, dan moet het een instelling in de SX255 zijn.

Daar staat inderdaad niet het voipnummer in, als ik dat toevoeg als MSN zou het ook moeten werken.
Ga ze alletwee proberen vanavond.

gr

Gerard

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:01:
Ga ik vanavond proberen.

Kan van hieruit de router bedienen, ben alleen niet fysiek bij de router.

Begrijp wat je bedoelt, als ik een analoog toestel aan Fon1 hang en dit in de router goed instel
en dat toestel gaat over, dan moet het een instelling in de SX255 zijn.

Daar staat inderdaad niet het voipnummer in, als ik dat toevoeg als MSN zou het ook moeten werken.
Ga ze alletwee proberen vanavond.

gr

Gerard
In de sx het voipnummer ingevoerd als msn en kan nu het inkomende voipnummer opnemen via de isdn centrale.

Nu nog zorgen dat er standaard wordt uitgebeld via voip

gr

Gerard
Pagina: 1