Toon posts:

website aanpassen aan het beeldscherm van de kijker

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb zelf een website gemaakt www.xarana.nl met met het programma publisher 2007, nu zou ik hem graag zo maken dat de site zich automatisch aanpast aan het beeldscherm van de degene die de site bezoekt, ik heb zelf namelijk een groot beeldscherm en daar staat de site mooi op, maar als mensen met een kleiner beeldscherm kijken moeten ze heel veel scrollen, dus wie o wie weet een oplossing voor mij?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Wat je moet doen is de kleinste veelgebruikte resolutie nemen en daarvoor bouwen. Vandaag de dag is dat 1024/768.

Je bouwt een website per slot van rekening niet voor jezelf, maar voor je bezoekers.

Overigens werkt je website uberhaupt niet bij anderen, aangezien je allemaal lokale paden gebruikt voor je afbeeldingen ;)

Als laatste kan ik je eigenlijk maar 1 ding aanraden: Gebruik alsjeblieft geen Publisher voor het bouwen van je website, maar pak een pakket dat daarvoor gemaakt is. Als je al visueel wilt ontwerpen, neem dan bijvoorbeeld Adobe Dreamweaver.

[ Voor 78% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 19:09
Als ik me niet vergis is daar geen makkelijke truc voor en had je daar al in het begin rekening mee moeten houden door hem zo te maken dat juist iemand met een klein scherm hem al goed ziet en niet andersom.

Er zijn scriptjes om de resolutie te bepalen en dan zou je aan de hand van die gegevens je pagina kunnen opbouwen. Of werken met procenten ipv vaste breedtes maar dat werkt ook niet altijd goed.

Dan heb je nog het probleem dat de ene een kale browser heeft en de ander 20 toolbars waardoor zijn scherm nog kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoi en welkom op GoT! :w

Je hebt het wellicht wel gelezen toen je je account registreerde, maar ik wil je graag nogmaals wijzen op onze Registratievoorwaarden / korte FAQ en dan vooral het stukje over "Een topic openen". Zoals je zult ontdekken mis ik nogal wat zaken in je topic en komt dit topic dus uit op een Kan iemand even...? of scriptrequest en beide zijn niet echt de bedoeling hier.

Open gerust een nieuw topic, maar zorg dan dat je even onze Quickstart in je achterhoofd houdt als je dat doet. Dan kan het haast niet fout en kunnen wij je beter helpen ;)

Andere tip: Bekijk je site eens op een andere pc ;)
En een goed advies: Dump frontpage. HTML-Technisch is je pagina (niet persoonlijk aangevallen voelen) een ware afvalberg van gerecyclede reuzenpoep :P Frontpage heeft voor een pagina met, in essentie, 3 afbeeldingen een 16,87 KB HTML weten te 'genereren' waarvan ruim 15 KB overbodig is :X

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 26-11-2008 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.