• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-04 11:26
Goeie vriend van mij heeft ne pc bij salland gekocht en ik moet hem ineensteken. Maar elke keer als windows opstart zit het na nen halven seconde ofzo al vast en boot de pc weer. De pc kan zelf gene windowsinstall doorlopen want tijdens den install zit em steeds vast. Daarom heb ik via mijne pc windows xp home geinstalleerd. Bij mijnwerkt den xp home en ik heb niks geinstalleerd ofzo. Ik heb alle onderdelen getest in mijne pc en alles werkt individueel. Ik heb er al 3 ander soorten geheugen in gestoken maar niks werkt. Ik ben echt ten einde raad. Weet er iemand wa ik over het hoofd zien? Voeding enz is goed aangesloten.

E7400
geheugen: kingston kvr800....
hdd: seagate 7200.10 250gb
vga: saphire 4850 oc
moederbord: asrock p43r1600twins-wifi (ik had een ander moederbord aangeraden maar hij wou absoluut wifi ingebouwd tja ...)
voeding: antec 430 watt triopower

Ik zit er al twee dage aan te prutse mar niks helpt. Ik verdenk het moederbord maar ik wou eerst hier een eens posten voordat ik zeg da hij het RMA moet opsturen.

Ik weet dat het moeilijk is om op afstand mij te helpen mar mss vergeet ek iets heel dom daarom

[ Voor 4% gewijzigd door Wharfedale op 26-11-2008 11:10 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je sata drivers geinstalleerd...of zeg ik nou wat doms.

Verder kun je deze doornemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als hij de PC kant-en-klaar (geassembleerd) gekocht heeft, heeft hij gewoon garantie op het hele systeem en zou ik dus Salland mailen met jouw constateringen. Of is de garantie al verlopen?

Wat dat rebooten betreft; schakel het automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout (bsod) uit (via het F8 bootmenu). Heb je verder al memtest gedraaid?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 26-11-2008 11:16 ]

Koop al mijn ads!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-04 11:26
Room42 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:15:
Als hij de PC kant-en-klaar (geassembleerd) gekocht heeft, heeft hij gewoon garantie op het hele systeem en zou ik dus Salland mailen met jouw constateringen. Of is de garantie al verlopen?

Wat dat rebooten betreft; schakel het automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout (bsod) uit (via het F8 bootmenu). Heb je verder al memtest gedraaid?
Pc is niet geassembleerd. Het geheugen is getest in mijn pc, zit er trouwens nu nog in. Ik ben nu orthos aan het draaien. Ik heb trouwens al verschillende xp cd's gebruikt en ook eens vista. Install zit telkens vast. Ik krijg geen bsod of niks dus het is moeilijk om de fout te zoeken en kan echt alles zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eerst de troubleshooter ens door die in dit topic is aangehaald om te achterhalen waar het probleem vandaan komt. We verwachten dat je dit doet voordat je een topic opent, daarom gaat deze op slot.

mocht je na het doorlopen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef hierin dan wel precies aan wat je gedaan hebt.

Daarnaast zouden we het op prijs stellen als je iets meer aandacht zou besteden aan de verzorging van je post, omdat die nu niet echt lekker leest

Dit topic is gesloten.