Bij "Index » Pricewatch » Digitale Camera Accessoires » Lenzen » Prijzen" kan je niet op de kolom mm sorteren en wel op de andere kolommen. Zou dit aangepast kunnen worden?
Moeilijk. Het zou best heel handig zijn, maar technisch gezien is het een samengestelde kolom, namelijk uit zowel de minimale als de maximale waarden. Op dit moment ondersteunt de Pricewatch het helaas niet om een samengestelde kolom te kunnen sorteren. We zijn van de beperking op de hoogte, maar ik ben bang dat we op verandering moeten wachten tot de Pricewatch in zijn geheel een keer op de schop gaat
.
Sowieso, door de naamgeving van lenzen staan ze eigenlijk al automatisch op aantal mm's gesorteerd over het algemeen? Afgezien van groepering door per merk/serie etc., maar daarbinnen is vaak toch de brandpuntsafstand een van de eerste elementen in de naam.
Zou je me trouwens eens kunnen uitleggen wat je precies aan het opzoeken was, toen je dit gemis ontdekte? Want ik kan zo snel niet echt heel erg het nut inzien van het kunnen sorteren op aantal mm's. Als je op zoek bent naar een lens in een bepaald bereik kun je namelijk natuurlijk ook gewoon de filters op de juiste manier instellen.
Zou je me trouwens eens kunnen uitleggen wat je precies aan het opzoeken was, toen je dit gemis ontdekte? Want ik kan zo snel niet echt heel erg het nut inzien van het kunnen sorteren op aantal mm's. Als je op zoek bent naar een lens in een bepaald bereik kun je namelijk natuurlijk ook gewoon de filters op de juiste manier instellen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zocht eigenlijk naar lenzen van rond de 30mm. Onafhankelijk van merk of zoom oid. Middels het klikken op mm probeerde ik daarop te sorteren.
Door mijn luiheid heb ik de zoektermen niet verder aangepast dan alleen naar Sony-Minolta-mount.
Zojuist tikte ik bij de zoektermen, om toch wat meer te specificeren, vervolgens 18 tot 50 mm (wide) in en kreeg ik ook de lenzen van 18-125 in beeld.
Uiteindelijk kom ik er wel uit, maar ik dacht: laat ik jullie op de hoogte brengen.
Door mijn luiheid heb ik de zoektermen niet verder aangepast dan alleen naar Sony-Minolta-mount.
Zojuist tikte ik bij de zoektermen, om toch wat meer te specificeren, vervolgens 18 tot 50 mm (wide) in en kreeg ik ook de lenzen van 18-125 in beeld.
Uiteindelijk kom ik er wel uit, maar ik dacht: laat ik jullie op de hoogte brengen.
Tja, als het veld wel sorteerbaar was sorteerde je alsnog op het eerste (kleinste) getal. Dan lijkt het me een stuk nuttiger beide getallen een eigen kolom te geven, dan is er op beiden ook gelijk te sorteren. Al krijg je dan wel heel rare resultaten ben ik bang
.
Het zou er trouwens ongeveer zo uitzien:
Het zou er trouwens ongeveer zo uitzien:

Dan zou je als optie kunnen nemen dat ie eerst sorteert op het eerste getal, en daarna automatisch oplopend op het tweede getal. (ben overigens geen programmeur, dus of het kan...)
Dan zou je krijgen:
Sigma 14 14
Tamrom 14 14
Sigma 14 28
Tamron 14 50
Sigma 28 28
Tamron 28 125
Sigma 28 200
of iets in die geest
Dan zou je krijgen:
Sigma 14 14
Tamrom 14 14
Sigma 14 28
Tamron 14 50
Sigma 28 28
Tamron 28 125
Sigma 28 200
of iets in die geest
Daar voel ik ook meer voor, dat is echter wel iets dat zeker niet op heel korte termijn gerealiseerd gaat worden. Ik zou je willen uitnodigen een ticket aan te maken op onze development tracker, dan kunnen we het met z'n allen in de gaten houden
.
Ik heb even gekeken hoe dat in elkaar zat, maar niet het is mij niet echt duidelijk hoe dit werkt.Jimp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:24:
Daar voel ik ook meer voor, dat is echter wel iets dat zeker niet op heel korte termijn gerealiseerd gaat worden. Ik zou je willen uitnodigen een ticket aan te maken op onze development tracker, dan kunnen we het met z'n allen in de gaten houden.
Kan een van jullie de ticket aanmaken?
Pagina: 1