Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb wat rondgegoogled en rondgekeken voor een goede scartkabel die niet overprized is maar ik zag alleen hele oude topics. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Ik heb een 37 inch FULL HD TV gekocht (met hdmi uitgangen ook) maar ik wil daar via ziggo digitale televisie op kijken via de standaard HUMAX tuner. Die kan alleen helaas geen hdmi aan. De scartkabel die standaard bijgeleverd wordt is volgens mij echt zwaar bagger.

Hebben jullie ervaringen met goede scartkabels, die niet veel te duur zijn, waarmee ik de digitale televisie van Ziggo kan optimaliseren.

Een hd-tuner wil ik nog niet nemen, ik wacht nog op de hd-tuner waarop je ook kan opnemen. Tegen de tijd dat die verschijnt en een respectabele prijs heeft, zijn er ook meer hd-zenders hoop ik.

Heel erg bedankt voor de reacties alvast.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet iig een scartkabel hebben waarover je RGB kan uitsturen, dus alle 21 pinnen moeten aanwezig zijn.
Monster maakt wel goede kabels en zijn niet al te duur.
Wat mij betreft hoef je niet te gaan voor de goldplated etc. Dat is, mij inziens, overkill.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Een scartkabel van bandridge volstaat ook prima.
http://www.bandridge.nl/

Bandridge heeft verschillende series, of gold-plated nodig is? Voel jij je daar lekker bij, dan gewoon doen. Heb hier alle bekabeling gold-plated.

Let wel even op dat je Humax decoder wel op 16:9 en RGB video-out staat. Verder weet ik niet of al je scart-ingangen RGB ondersteunen of dat je dat aan moet geven in het menu.

Succes!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:15:

Ik heb een 37 inch FULL HD TV gekocht (met hdmi uitgangen ook) maar ik wil daar via ziggo digitale televisie op kijken via de standaard HUMAX tuner. Die kan alleen helaas geen hdmi aan. De scartkabel die standaard bijgeleverd wordt is volgens mij echt zwaar bagger.
Lol, je hebt nog niet eens getest dus :P
Bij mij doet de bijgeleverde kabel het prima, ook in de voetbalkantine waar ik een 50"plasma heb aangesloten is het beeld perfect met de standaard kabel. Probeer het anders eerst, bevalt het je niet kun je altijd nog een andere kopen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem wel aangesloten, maar het duurde 48uur voordat de smartcard geactiveerd werd.

Die monsters zijn toch reteduur en niet nodig? dat dacht ik in ieder geval gelezen te hebben in andere topics. Zijn er geen goede scartkabels van rond de 30/40 euro die van prima kwaliteit zijn?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:08:
Heb hem wel aangesloten, maar het duurde 48uur voordat de smartcard geactiveerd werd.

Die monsters zijn toch reteduur en niet nodig? dat dacht ik in ieder geval gelezen te hebben in andere topics. Zijn er geen goede scartkabels van rond de 30/40 euro die van prima kwaliteit zijn?
Monteurs zijn niet nodig nee.. smartcard erin, bijgeleverde :P scart kabel aansluiten en je cai aansluiten.
Instellinen invullen en gaan.

@hieronder.. whaha, ik dacht al, een monteur :P
Monsters ja :P het was nog vroeg..

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 27-11-2008 09:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 13:36

amahusu

taking over the world!

St@m schreef op donderdag 27 november 2008 @ 07:21:
[...]

Monteurs zijn niet nodig nee.. smartcard erin, bijgeleverde :P scart kabel aansluiten en je cai aansluiten.
Instellinen invullen en gaan.
volgens mij bedoelde ie met 'monsters' gewoon het merk van de kabel, niet de mensen die het komen installeren :+

on: ik zou het toch eerst proberen met de kabel die erbij zit. Ik heb hier ook een duurdere vergulde scart gekocht, maar het kwaliteitsverschil is echt minimaal (lees: niet te zien tenzij je met een vergrootglas 1cm van je scherm af staat)

[ Voor 23% gewijzigd door amahusu op 27-11-2008 08:22 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:59
Tijdje terug deze gekocht om m'n UPC Mediabox op m'n 37" Panasonic LCD aan te sluiten. Wist eigenlijk niet of dat nu eigenlijk duur is voor zo'n kabel of wel ok. Maar dat had ik er nog wel voor over. Die plastic rommel die al kapot is na 3 keer loshalen ben ik van genezen.

Ding werkt perfect, beeld is zo goed als je van (non-HD) digitale televisie mag verwachten.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zag vandaag degelijke, zware scartkabels liggen bij Lidl. Zagen er echt prima uit. Ik dacht dat ze rond de 8 euro waren.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
St@m schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:49:
[...]
Lol, je hebt nog niet eens getest dus :P
Bij mij doet de bijgeleverde kabel het prima, ook in de voetbalkantine waar ik een 50"plasma heb aangesloten is het beeld perfect met de standaard kabel.
De kabel die erbij zit *is* echt mega bagger. Vooral erg veel last van ghosting en ringing. Meteen na het aansluiten een betere gepakt en het beeld was significant beter, echt gewoon geen vergelijking. Zal geen beste tv zijn geweest dan waar je het op hebt aangesloten. Wat op zich weer ideaal is voor de bijgeleverde kabel, scheelt weer een aankoop hè ;)

Nickname does not reflect reality

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
QED!
Ik had een flat van 3 meter voor onder de 70 euro.
Zonder dat ik wat zei, zag zelfs mijn vriendin het verschil tussen een bagger en deze.

Verwijderd

Topicstarter
Monsters vind ik eerlijk gezegd echt te duur. Die zwarte van de lidl zullen niet veel beter zijn dan die scart die er standaard bij zit denk ik.

Ik begrijp in ieder geval dat het wel de moeite waard is om een andere te kopen. Een QED is vind ik nog redelijk betaalbaar en ik heb er aan een van een meter voldoende, scheelt ook weer in de prijs. (misschien is een 1/2 meter wel voldoende, maar pak voor de zekerheid maar 1 van een meter)

Ik ben net aan het googlen, maar kom geen bekende Nederlandse site tegen die de QED verkoopt?

welke betrouwbare webshop verkoopt deze kabels? en welke heb jij van de QED serie? of welke raad je aan?

alvast bedankt weer!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 01:51 ]

Verwijderd

1dayfly heeft momenteel een aanbieding.

Twee QED 1,5 meter scartkabels voor 29 euro inclusief verzending

http://www.1dayfly.nl/

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gewoon bij electronica-online kijken. Goede dubbel afgeschermde kabels met degelijke connectoren. (ook nog gold-plated, maar dat is echt nergens voor nodig). Ben je klaar voor een fractie van de prijs van een "monster" kabel, waar je eigenlijk vooral voor de naam betaalt.
Pagina: 1