Toon posts:

W2k3 STD Citrix Presentation 4.5 loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben hier een Farm van 4 Citrix Presentation 4.5 servers. 3 van deze servers zijn identiek aan applicaties en load balancing is toegepast over de servers. De 4e server draait momenteel alleen licentie server.

Nu hebben we al een enige tijd het probleem dat de 3 applicatie servers willekeurig en op willekeurige momenten vastlopen. Maar dan wel zo vast dat zelfs de muis niet meer beweegt.
In eventvwr is vervolgens na een harde reboot niets te zien! Ook maakt de server geen memory dump oid aan.

De servers zijn allemaal uitgevoerd met de laatste MS & Citrix updates. Ze zijn allen van Dell maar niet van hetzelfde type.

Ik heb al verschillende applicaties van verschillende server gehaald om te kijken of het probleem dan verschuift, maar dit is helaas niet het geval. Geheugen lijkt me erg sterk, aangezien het om 3 verschillende servers gaat. Warmte lijkt me ook niet aan de orde aangezien de servers samen met zo'n 20 andere servers in het rek hangen die geen problemen geven. Er zijn geen printer drivers met PCL 6 geïnstalleerd, alle printers worden netjes redirected naar Citrix Universal printer.
Ook heb ik ingesteld dat er geen sessies blijven hangen. Alle sessies die langer dan 1 min down zijn, worden gereset.
Iedere zondag worden de servers ge-reboot

Wie heeft er nog iedeen???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 09:12 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 21:10

Duinkonijn

Huh?

kijk eens met msconfig naar services en opstarten en knal alles er uit wat je niet nodig heb :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heeft het ooit wel goed gewerkt?

Welke apps draai je?

Is het te reproduceren? Kijken welke profielen achterblijven op de server (ervan uitgaand dat je mandatory profielen gebruikt), kijken of er bv steeds 1 gebruiker op zit als dit probleem optreed, dan uitvragen wat die persoon doet, bv printen als de boel vastslaat.

Ondanks dat je de universele printerdriver gebruikt (doen wij niet, dus heb ik hier geen ervaring mee), is de printerdriver toch meestal de bron van dit soort storingen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:36:
Heeft het ooit wel goed gewerkt?

Welke apps draai je?

Is het te reproduceren? Kijken welke profielen achterblijven op de server (ervan uitgaand dat je mandatory profielen gebruikt), kijken of er bv steeds 1 gebruiker op zit als dit probleem optreed, dan uitvragen wat die persoon doet, bv printen als de boel vastslaat.

Ondanks dat je de universele printerdriver gebruikt (doen wij niet, dus heb ik hier geen ervaring mee), is de printerdriver toch meestal de bron van dit soort storingen.
Ja het heeft ooit goed gewerkt, maar sinds een maand of 3 á 4 niet meer. Aangezien ik hier net ben komen te werken hebben andere dingen prioriteit gehad.
Het probleem is niet te reproduceren, het komt willekeurig voor. Het is soms zelfs zo dat het 4 keer op een dag gebeurt en dan een week niet meer.

De enige applicatie die over alle servers heen staat is OpenOffice 2.4 ik heb deze zojuist even van 1 van de servers afgehaald die het meeste last lijkt te hebben. Verder is het me nog niet gelukt om 1 gebruiker specifiek aan te wijzen, enige dat ik in de logboeken vaak terug vind is dat de gebruikers zich vaak vlak voor de "hangup" afmelden en de printers "verwijderd" worden van de server.

Ik ga voorlopig even kijken of het probleem zich nog steeds over alle servers aanhoud en ga de printers in de gaten houden. Thanks voor de tip.

Verder staat er in MSconfig niets raars.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:58
Is het vastlopen volkomen willekeurig of gebeurt het pas na een aantal dagen na de reboot? Is de server nog
wel over het netwerk te bereiken als deze vast zit? b.v. een ping?

Je zou Perfmon eens mee kunnen laten lopen en kijken of daar uitschieters inzitten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staan er nog vreemde zaken in de health monitoring (en health checks) in de Citrix Access Management console? Deze houdt keurig een historie bij van de meest relevante performance counters voor je Xenapp Servers.

even er vanuit gaand dat je Xenapp 4.5 Enterprise gebruikt

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
--Mulder-- schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:59:
Is het vastlopen volkomen willekeurig of gebeurt het pas na een aantal dagen na de reboot? Is de server nog
wel over het netwerk te bereiken als deze vast zit? b.v. een ping?

Je zou Perfmon eens mee kunnen laten lopen en kijken of daar uitschieters inzitten.
Het volkomen vastlopen gebeurt inderdaad volkomen willekeurig, soms zit de server na een uurtje alweer muurvast en is vervolgens op geen enkele wijze meer te bereiken. Zelfs op de console loopt de screensaver nog vast.

Ik heb taakbeheer al een keer open laten staan om te kijken of er een piekbelasting op het laatste moment wordt gedaan, maar helaas niets! 2% cpu en iets meer dan 600MB aan physical memory.

Perfmon ken ik verder niet, doet deze hetzelfde?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:55:
[...]
Perfmon is veel uitgebreider en kent logmogelijkheden. Je zou deze dus mee kunnen laten draaien met een instelling om relevante counters te loggen naar een file totdat je server weer crashed. Dan weet je in ieder geval de belasting van de server tot het moment van crashen. (en de trend!)

Xenapp houdt regelt dit echter zelf al via de health monitoring (incl historie). Dus die gegevens kun je direct bekijken...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:17:
Staan er nog vreemde zaken in de health monitoring (en health checks) in de Citrix Access Management console? Deze houdt keurig een historie bij van de meest relevante performance counters voor je Xenapp Servers.

even er vanuit gaand dat je Xenapp 4.5 Enterprise gebruikt
Deze heb ik zojuist even opgestart, maar staan op dit moment nog geen monitoring rules in gedefineerd. Ik zal ze straks is even defineren en dan maar weer afwachten...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 21:10

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:55:

Met perfmon kan je verschillende processen monitoren.

b.v. de . Queue lengte van je hardeschijven. als die continu op de top zijn is dat tekenend dat je hardeschijven te traag zijn

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's vreemd, dan lijkt het er eerder op dat deze verwijderd zijn. Er worden tijdens de installatie nl. een hoop standaard rules en healthcecks geinstalleerd.

Let er wel even op dat je hiervoor (uit mijn hoofd) de Enterprise versie van Xenapp nodig bent.

Citrix Xenapp Health Monitoring

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:08:
Da's vreemd, dan lijkt het er eerder op dat deze verwijderd zijn. Er worden tijdens de installatie nl. een hoop standaard rules en healthcecks geinstalleerd.

Let er wel even op dat je hiervoor (uit mijn hoofd) de Enterprise versie van Xenapp nodig bent.

Citrix Xenapp Health Monitoring
Kijk daar zit het probleem, wij hebben hier Advanced... En PS4. weet zo niet of die daar ook al bij zit. Maar uiteraard blijft de machine nu al 24u up.

8)7
Pagina: 1