Toon posts:

Wireless routerverbinding valt na 10 minuten elke keer weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ziggo en een WRT110 router van linksys
Hij valt echt oom de haverklap weg :(
Ik heb mijn mac adres in de ruoter staan
Als hij wegvalt en ik maak handmatig verbinding doet hij het weer.
Ook als ik de laptop herstart doet hij het prima.
Dit is zoooooooooooo irritant

Wie o wie ...

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
- drivers WLAN kaart
- firmware WRT110
- uw wifi-kanaal wordt in de buurt ook gebruikt en stoort de boel
- signaal niet krachtig genoeg
- gare WLAN kaart (ik heb een laptop waarbij de pc eerst 10minuten opgestart moet zijn eer de WLAN met iets wil connecteren, drivers etc veranderen er niets aan. Alles is mogelijk :))

Verwijderd

Topicstarter
Laatste versie zit erop
Ook de laatste versie
Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:45:
- uw wifi-kanaal wordt in de buurt ook gebruikt en stoort de boel
Zover ik kan zien niet het geval
Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 07:45:
- gare WLAN kaart (ik heb een laptop waarbij de pc eerst 10minuten opgestart moet zijn eer de WLAN met iets wil connecteren, drivers etc veranderen er niets aan. Alles is mogelijk :))
Doet het prima

:o

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:22:
[...]
Zover ik kan zien niet het geval
Kun je ook niet zien, maar je kunt simpelweg een ander kanaal instellen, dat lost HEEL veel problemen bij HEEL veel mensen op.
Probeer 't eens.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
bverstee schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:33:
[...]

Kun je ook niet zien, maar je kunt simpelweg een ander kanaal instellen, dat lost HEEL veel problemen bij HEEL veel mensen op.
Probeer 't eens.
Hoe doe ik dat precies, voordat ik het alleen maar erger maak.
Misschien kan je iets meer vertellen adh de volgende pagina : Linksys router

O-)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Bij Basic Wireless Settings, channel veranderen, liefst naar iets anders dan 6 en 11, aangezien de halve wereld deze channels gebruikt, en elkaar ermee irriteert.

Verwijderd

Topicstarter
of NOG beter
Wie woont er in de buurt van Oud Gastel / Roosendaal

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Je kan toch gewoon de interface van de Linksys openen via Internet Explorer, en dan op de juiste pagina van het menu een ander kanaal instellen?
http://www.pcwintech.com/...ts/Linksys-WRT110/004.png

Volgens de screenshot heet de optie die je zoekt "Standard Channel", volgens mij. In de screenshot staat deze op Auto, maar deze zou je kunnen veranderen naar een ander kanaal (1 .. 13).

Verwijderd

Topicstarter
En dat hoef ik dan verder nergens te vervangen ?

• Cafe Del Mar
bverstee schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:33:
[...]

Probeer 't eens.
Kan je wel zien:
- mijn router (WRT54GL) geeft aan welke kanalen er in de buurt in gebruik zijn
- er is software die voor u een scan doet op alle kanalen en aangeeft welke er nog vrij zijn (naam schiet me niet meteen te binnen, wirelessmon of netstumbler ofzoiets?)

• Cafe Del Mar
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:02:
Als uw laptop/pc niet geconfigureerd is om een bepaalde SSID op een bepaald kanaal te krijgen, maar "losser" staat, zijde dat ie een bepaald SSID op elk kanaal of dat ie gewoon alles ontvangt,
dan heb je er geen last mee
in bovengenoemde gevallen zet je de settings wat losser

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak connectie via mijn mac adres
vul verder niets in

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:06:
[...]

Als uw laptop/pc niet geconfigureerd is om een bepaalde SSID op een bepaald kanaal te krijgen, maar "losser" staat, zijde dat ie een bepaald SSID op elk kanaal of dat ie gewoon alles ontvangt,
dan heb je er geen last mee
in bovengenoemde gevallen zet je de settings wat losser
Dit maakt de dingen nog veel onduidelijker dan je ze al gemaakt had in mijn ogen.

Vertaling van bovenstaande:

Je hoeft op de laptop enkel opnieuw verbinding te maken met het draadloze netwerk (en zelfs dat vaak niet eens) na het veranderen van het kanaalnummer.

Verwijderd

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:04:
- mijn router (WRT54GL) geeft aan welke kanalen er in de buurt in gebruik zijn
Dat is een voorloper van de WRT110, dus waarschijnlijk zal die het ook wel weergeven
Hoe kom ik daarachter ?
Waar kan jij het zien ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:08:
Ik maak connectie via mijn mac adres
vul verder niets in
Je bedoelt dat je je wireless router beveiligd hebt met een MAC adres filter?
Dus MAC adres wat niet in de lijst staat heeft geen toegang?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:10:
[...]

Je bedoelt dat je je wireless router beveiligd hebt met een MAC adres filter?
Dus MAC adres wat niet in de lijst staat heeft geen toegang?
yep, en de mijne staat erin :)

Verwijderd

Dan is het misschien handig om dat volgende keer ook zo te formuleren, 'verbinding maken met mijn MAC adres' laat namelijk wel heel veel ruimte over voor misinterpretatie.

Maar als je je kanaal verandert zou het probleem al opgelost zijn en anders staat (zoals post hierboven ook al aangeeft) tweakers vol met dit soort topics, die op hun beurt weer vol staan met mogelijk oplossingen.
Succes met het probleem in ieder geval.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:02:
Nee je clients passen zich vanzelf aan (makkelijkste manier is 1 rebootje van systemen die tijdens het wisselen aanstaan)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

'k moet wel even de opmerking maken dat "MAC Address Filtering" een schijnbeveiliging is. Dat wil zeggen, het is vrij makkelijk te omzeilen aangezien het MAC Address van de PC elke keer draadloos naar de router gestuurd wordt (anders kan de router hier immers ook niet op controleren), en is dus ook af te luisteren (onderscheppen) door anderen - als het MAC Address eenmaal bekend is, dan kan iemand deze instellen in zijn eigen draadloze netwerk kaart, en vervolgens kan diegene gewoon verbinding maken.

Draadloze beveiliging, van minst veilig naar meest veilig:
- MAC Address Filtering
- 64-bit WEP
- 128-bit WEP
- WPA
- WPA2

WEP is vrij snel te kraken middels analyse.

WPA is alleen te kraken middels brute-force (domweg verschillende wachtwoorden uitproberen uit een lijst). Gebruik daarom voor WPA geen makkelijke wachtwoorden, maar gebruik een "vreemde" combinatie letters, hoofdletters, en cijfers.

[ Voor 52% gewijzigd door lordsnow op 26-11-2008 12:46 ]

• Cafe Del Mar
lordsnow schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:30:
'k moet wel even de opmerking maken dat "MAC Address Filtering" een schijnbeveiliging is. Dat wil zeggen, het is vrij makkelijk te omzeilen aangezien het MAC Address van de PC elke keer draadloos naar de router gestuurd wordt (anders kan de router hier immers ook niet op controleren), en is dus ook af te luisteren (onderscheppen) door anderen - als het MAC Address eenmaal bekend is, dan kan iemand deze instellen in zijn eigen draadloze netwerk kaart, en vervolgens kan diegene gewoon verbinding maken.
Ik heb dat ook al gelezen, maar
- als er geen clients verbonden zijn, is het onmogelijk om te verbinden, tenzij je alle mogelijkheden afgaat (wat wel even zal duren)
- als er een client verbonden is, kan je het MAC afluisteren, maar niet gebruiken, want een router staat nooit 2 dezelfde MAC's toe

Je kan dus afluisteren en dan enkel gebruiken op de moment dat de andere client niet online is, als ie online gaat merkt ie gelijk dat er wat mis is.
Het is niet perfect en er moet zeker ruchtbaarheid gegeven worden aan het feit dat je kan aflsuiteren, maar er zijn nuances te maken bij het niet-veilige karakter vind ik zelf...

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:43:
Je kan dus afluisteren en dan enkel gebruiken op de moment dat de andere client niet online is, als ie online gaat merkt ie gelijk dat er wat mis is. Het is niet perfect en er moet zeker ruchtbaarheid gegeven worden aan het feit dat je kan aflsuiteren, maar er zijn nuances te maken bij het niet-veilige karakter vind ik zelf...
Wat je zegt klopt natuurlijk wel.

Maar als je merkt dat er "wat" mis is, dan is het onwaarschijnlijk dat je gelijk tot de conclusie komt dat je MAC Address gekloond is en de juiste stappen onderneemt om het probleem te verhelpen. Hoeveel mensen hebben niet zoiets van "Internet doet weer lastig, ik probeer het later nog wel een keer".

Ik probeer alleen aan te geven dat MAC Address Filtering een slecht doordachte manier van beveiligen is, en wat redelijk makkelijk te verhelpen is door WEP of (beter) WPA in te stellen.

• Cafe Del Mar
lordsnow schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:30:
Draadloze beveiliging, van minst veilig naar meest veilig:
- MAC Address Filtering
- 64-bit WEP
- 128-bit WEP
- WPA
- WPA2
Uw tabel klopt en wordt in of meer gelijkaardige vorm door experts gepubliceerd,
maar ik vraag me af wat de veiligheid is, als je begint te combineren...?

MAC + WEP128 bv...
Theoretisch gezien is het veiliger, maar is dat in de praktijk ook zo? De beveiliging staat serieel, dus sloop je eerst MAC en nadien WEP. Klopt dat?
Of is de combinatie in de praktijk ook veiliger?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is niet echt veiliger. De hacker moet alleen een extra handeling uitvoeren. Met software zoals Aircrack heb je zoiets heel snel voor elkaar. Beter is om gewoon WPA of WPA2 te gebruiken.

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:43:
[...]

- als er een client verbonden is, kan je het MAC afluisteren, maar niet gebruiken, want een router staat nooit 2 dezelfde MAC's toe
heb met bovenstaande anders nooit problemen ondervonden hoor.
De verbinding is dan wel wat buggy maar er is wel degelijk een verbinding op te bouwen met een dubbele MAC in je netwerk.
Probeer het eerst eens uit voordat je zegt dat het echt niet kan zou ik zeggen :)

• Cafe Del Mar
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:56:
[...]

heb met bovenstaande anders nooit problemen ondervonden hoor.
De verbinding is dan wel wat buggy maar er is wel degelijk een verbinding op te bouwen met een dubbele MAC in je netwerk.
Probeer het eerst eens uit voordat je zegt dat het echt niet kan zou ik zeggen :)
Toen ik nog student was (lang geleden ...) heeft het een segment van het campusnetwerk van de KULeuven een tijd plat gelegen, de admins gaven toen als reden dat iemand een MAC-adres had gekloond op zijn kot.
Die mensen hebben veel kennis van zaken, dus ik ging ze niet tegenspreken :).

Wat versta je onder een "buggy" verbinding? Drops? Timeouts? Wegvallende verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb met wirelessmon gekeken.
mijn router stond op kanaal 1 en zodra er iemand in de buurt bijkwam op kanaal 1 gooide hij de verbinding eruit.
een minuut later ging de mijne automatisch naar kanaal 3 en deed ie t weer.
Ik heb zitten zoeken, maar kan echt niet vinden waar ik het kanaal handmatig kan instellen.

Als de verbinding wegvalt en ik druk handmatig op verbinding verbreken en daarna op verbinding maken is de verbinding weer goed .... voor hoe lang het duurt.

En heb ook die Wireless zero veranderd, maar dat help niets.

Wie o wie kan me vertellen waar ik het kanaal kan instellen op de WRT110 router ...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat zoiets niet in de handleiding? Gebruik je de mixed, N of de G netwerk modus? Probeer eens G alleen, en kijken of het dan stabieler is...

Zie hier de handleiding (mocht je hem kwijt zijn)

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, ik heb m op de G modus gezet op kanaal 7 en gisteravond is hij er niet meer uit geweest.

Toppie !!

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:14:
[...]

Toen ik nog student was (lang geleden ...) heeft het een segment van het campusnetwerk van de KULeuven een tijd plat gelegen, de admins gaven toen als reden dat iemand een MAC-adres had gekloond op zijn kot.
Die mensen hebben veel kennis van zaken, dus ik ging ze niet tegenspreken :).

Wat versta je onder een "buggy" verbinding? Drops? Timeouts? Wegvallende verbinding?
Dat is ook het buggy gedeelte, routers snappen geen hol meer waar welk pakketje heen moet en sommige stoppen er dan zelfs mee en sturen niets meer naar dat mac adres.
Over het algemeen echter valt er prima netwerkverkeer te genereren met een dubbele MAC alleen is de verbinding buggy (en dat mag je inderdaad opvatten als drops en wegvallende verbindingen).
Pagina: 1