Een collega van mij was bezig met wat php en stelde mij onderstaande vraag, maar ik kom er ook niet uit... (het is erg lang geleden voor mij)
Via een script krijgt ie de query gegevens uit een tabel terug in een Object, en de relationele db-gegevens vervolgens weer in een object daar binnen.
Eerst de code van print_r($result):
Dan de vraag:
Hoe plemp je die waardes (stringwaardeN) nou netjes neer? Met gewoon mysql query is het simpel, maar nu zit het al in een object, en met een foreach lukt de waardes stringwaarde1 en 2 wel, maar met 3 loop ik vast. Hoe doe ik dit simpel? En als het erg makkelijk kan, ik zie het niet (meer)
Via een script krijgt ie de query gegevens uit een tabel terug in een Object, en de relationele db-gegevens vervolgens weer in een object daar binnen.
Eerst de code van print_r($result):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Object ( [type] => Tabel [fields] => stdClass Object ( [veldnaam1] => stringwaarde1 [veldnaam2] => stringwaarde2 etc [1] => Object ( [type] => Relationele tabel [fields] => stdClass Object ( [veldnaam1] => stringwaarde3 etc ) ) ) ) |
Dan de vraag:
Hoe plemp je die waardes (stringwaardeN) nou netjes neer? Met gewoon mysql query is het simpel, maar nu zit het al in een object, en met een foreach lukt de waardes stringwaarde1 en 2 wel, maar met 3 loop ik vast. Hoe doe ik dit simpel? En als het erg makkelijk kan, ik zie het niet (meer)

PHP:
1
2
3
4
5
| foreach ($resultArray as $record) { echo $record->fields->veldnaam1; // maar hoe krijg ik veldnaam1 van stringwaarde3 ??? } |
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.