Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] profiel wel ophalen niet wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beetje pissed, zojuist een heel bericht getypt, geplaatst en na 5 mins niet terug te vinden, maar goed opnieuw dus:

Situatie
Op een server 2008 64bit netwerkje is sinds kort een laptop aangelsoten via wifi. Dze gebruikt Vista ultimate 32 bit. Op het netwerk wordt gebruik gemaatk van een roaming profile. Alle machines zijn volledig gepatched.
laptop heeft een intel 4965abgn wifi nic die beheert wordt door wlan autoconfig en niet door een andere app.

Probleem
Laptop kan het profiel van alle geteste gebruikers wel ophalen, maar bij wijzigingen wordt niets weggeschreven.

Mijn testresultaten
Event viewer op server en client geven geen errors aan. Bekabeld werkt het ook goed op de laptop.
Ik gebruik nu een dummy user met een leeg profiel met alleen een 1mb txt file op het buroblad.
Na een volledige reboot cycle van de client is deze file niet op de server terug te vinden als hij op wifi is aangesloten (nogmaals bekabeld wel)

Bij het afsluiten zie ik geen foutmelding wat je bij de meeste profiel problemen wel zou zien. Wel valt het me op dat het wifi lampje op de laptop erg snel uit is bij het herstarten (uitloggen). Of dat komt omdat hij niets wil syncen en dus uitgaat of hij uitgaat en dan niet kán syncen is door de gebrekkige logging onduidelijk, maar ik vermoed het laatste.

Mijn idee
Om het opgelost te krijgen zit ik te kijken of het mogelijk is de wlan autoconfig service later in het reboot proces te stoppen om de client zo de mogelijkheid te geven om te syncen, maar hier vind ik en weinig info over en eigenlijk snap ik er niets van.

Onderstaande link heeft het er wel over, maar geeft weinig info prijs hoe dit in te stellen.
http://geekswithblogs.net...ive/2006/06/18/82246.aspx

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
blijkbaar heb ik een foutje gemaakt, want ook bekabeld wil hij hem wel ophalen maar niet wegschrijven.

Bij het uitloggen zie ik nu 2 warnings:
EVENT ID 1530
Windows detected your registry file is still in use by other applications or services. The file will be unloaded now. The applications or services that hold your registry file may not function properly afterwards.
DETAIL -
1 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-2722511364-3570124765-2597141760-500_Classes:
Process 1016 (\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\svchost.exe) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-2722511364-3570124765-2597141760-500_CLASSES
Het event id komt uit op een KB article van MS, die legt uit dat het 'by design' is sinds vista en oudere os-en hier een hyvecleanup tool hebben ofzo.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

• siepeltjuh
  • Niet online
Update. Geloof het of niet, maar dit is redelijk bizar.

Herinstall gedaan, alles werkt oke. driver voor driver installeren en hoppa het probleem gevonden. Vanaf het moment dat ik de nvidia driver installeer werkt het uploaden van het profiel niet meer.

Ik heb verschillende drivers geinstalleerd, allemaal hetzelfde probleem. Inmiddels draai ik 180.70 en heb als enige aanpassing de 'Nvidia Display Driver Service' uitgeschakeld. Nu werkt het.

Vraag blijft ik met een paar vragen:

Wat doet die service?
Waarom werkt het niet met die service aan?

Er moeten toch ook meer mensen zijn die dit hebben?!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 13:35
Ik heb precies dezelfde melding in mijn event viewer staan, ik heb tevens een intel 4965abgn kaart er in hangen en ook nog nvidia drivers geïnstalleerd.

Ik weet niet precies wat jij bedoeld met profiel uploaden, maar ik heb zeker problemen met mijn draadloze internet. Soms thuis geen mogelijkheid om te connecten, maar via het draad wel. Soms op de universiteit geen internet, of na handmatig connecten. Mijn internet is tevens ongelofelijk traag.

Wat mijn opviel was dat ik, bijna de hele tijd hardware interrupts heb en DPCs. Hoe kom ik er achter waar dit vandaan komt?

• siepeltjuh
  • Niet online
Mister_Gaus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:42:
Ik heb precies dezelfde melding in mijn event viewer staan, ik heb tevens een intel 4965abgn kaart er in hangen en ook nog nvidia drivers geïnstalleerd.

Ik weet niet precies wat jij bedoeld met profiel uploaden, maar ik heb zeker problemen met mijn draadloze internet. Soms thuis geen mogelijkheid om te connecten, maar via het draad wel. Soms op de universiteit geen internet, of na handmatig connecten. Mijn internet is tevens ongelofelijk traag.

Wat mijn opviel was dat ik, bijna de hele tijd hardware interrupts heb en DPCs. Hoe kom ik er achter waar dit vandaan komt?
ik gebruik roaming profiles, dus het profiel van windows wordt bij het inloggen van een server afgehaald, op de pc gezet. Ik doe mijn ding op de pc en bij het uitloggen schrijft hij het profiel (uploaden) weer weg op de server.

De 4965abgn werkt bij mij verder prima sinds ik de nieuwe drivers heb gedownload, daarvoor had ik tal van problemen, maar dat is niet gelieerd aan mijn bovenstaand probleem.

Er schijnen meer problemen te zijn met 'het netwerk' en de nvidia drivers:
http://robiii.tweakblogs.net/blog/thank-you-nvidia!.html

Verwijderd

Hier excact hetzelfde probleem. ben al gehele dag bezig
heb vandaag een Vista netwerk uitgerold.

Indien er GEEN profiel op de WS is, wordt deze netjes aangemaakt met de goede instellingen.
Zelf desktops, mail instellingen alels word meegenomen.

Wijzig ik op een andere pc de instellingen dan gaan ze niet mee.

M.a.w: Wijzigingen worden wel lokaal bewaard maar niet netwerkbreed uitgevoerd.
heb 3x 1 ws en ook 2x nvidea....

• siepeltjuh
  • Niet online
Erg late reactie misschien, maar toch.

Het probleem is nog altijd niet opgelost. Het probleem zit zonder tijfel in de drivers/xp. nvidia verwijst naar microsoft, microsoft verwijst naar intel en ga zo maar door.

Ik heb gewoon een oudere driver geinstalleerd en heb nu geen problemen met de profielen. Het gaat om die nvidia driver service, als die uitstaat is het ok.

Pagina: 1