Toon posts:

wel verbonden maar geen internet, andere pc's geen probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Sinds kort overgeschakeld op adsl, dus nieuwe router (Siemens SX762).
Instellingen gedaan, alles schijnt te werken, lampjes adsl en online branden.
Hier in huis zijn 3 laptops die allen dienen gebruik te maken van deze connectie.
2 laptops doen het prima, mijn laptop niet. Ik kan normaal verbinding maken met de router,
maar wanneer ik iets bv iets probeer op te zoeken in firefox krijg ik de melding dat de pagina/server niet gevonden kan worden. Ook bv windows live messenger werkt niet. Als ik probeer de verbinding te herstellen via wlm krijg waarschuwingen bij dns en keypoorten.
Soms kan ik even op google en kan ik ook dingen opzoeken in google, maar wanneer ik naar een link buiten google klik, werkt dit niet -> server niet gevonden.
Dit lijken duidelijk allemaal software problemen, ware het niet dat ik met andere internetverbindingen absoluut geen, probleem heb, als ik bv op het onbeveiligde netwerk van de buren ga, is er absoluut geen probleem.
Wat de zaak nog vreemder maakt: wanneer ik willekeurig ip's ping via opdracht prompt krijg ik normale resultaten, maw ik heb verbinding met het internet! althans op ip-niveau.
Ik zie het niet echt zitten om mijn pc te formatteren, vooral omdat ik niet zeker ben dat dit het probleem gaat oplossen.
Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken, of heeft iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?
Is er een mogelijkheid (programma,..) om uit te zoeken wat er nu exact niet werkt aan de internetverbinding en wat niet? ik dacht dat het probleem misschien ergens in de tcp/ip instellingen ligt, maar dat is allemaal ingesteld in de router, en in de router zit het probleem duidelijk niet (andere pc's kunnen gewoon gebruik maken van de verbinding).
Misschien is mijn wireless kaartje niet compatibel met de router (kan dat)?

Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt.

Benjamin G.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lijkt een DNS probleem daar pingen goed gaat.

Stel bij de netwerkkaarteigenschappen deze 2 DNS servers eens in?:
- 208.67.222.222 (voorkeur)
- 208.67.220.220 (alternatief)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
DNS is toch voor alle pc's, want dat stel je in op router-niveau?

Ik zou eerder denken aan firewall of een drivers.
Heb ook een keertje gehad dat ik wel op LAN kon, maar niet op inet en dat lag aan de drivers...
Firewall kan ook veel last veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie suggesties, het probleem lijkt voorlopig opgelost.
Driver van draadloze kaart geherinstalleerd en upgedate, lijkt nu te werken.
Het was dus een driver probleem!

Bedankt.