There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
^
|
|
|___ up!
|
|
|___ up!
niemand
echt niemand.
kom op aub ik heb echt hulp nodig er zijn hier zoveel (ervaren) mandrake gebruikers
kom op aub ik heb echt hulp nodig er zijn hier zoveel (ervaren) mandrake gebruikers
loop alles nog ff na ofzo ? zie het probleem niet zo
dit is de foutmelding wat ik krijg:
vp_ide: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
vp_ide: chipset revision 16
vp_ide: not 100% native mode: wil probe irqs later
vt 8371
chipset core ATA 66
...
...
...
IDE 0 0x1f0-01f7,0x3f6 on irq 14
IDE 1 0x170-0177,0x376 on irq 15
En dan blijft ie hange
bij SUSe 6.4 knalit ie gewoon door
vp_ide: IDE controller on PCI bus 00 dev 39
vp_ide: chipset revision 16
vp_ide: not 100% native mode: wil probe irqs later
vt 8371
chipset core ATA 66
...
...
...
IDE 0 0x1f0-01f7,0x3f6 on irq 14
IDE 1 0x170-0177,0x376 on irq 15
En dan blijft ie hange
bij SUSe 6.4 knalit ie gewoon door
Verwijderd
Ja, het is lastig iemand te helpen als je geen goede foutmelding hebt.
Hij blijft gewoon hangen. Je moet wel bedenken dat het een kernel is die hij aan het laden is, dus die vindt iets wat hij niet ondersteunt. Ondanks dat heb je wel SuSE 6.4 aan de praat gekregen, dus kernel 2.2.x zou moeten werken voor jou. Elke distributie bouwt andere kernels er is geen standaard.
Ik zou zeggen, doe een erg minimale SuSE-installatie en installeer alle RPM-packages van Mandrake eroverheen, maar dan moet je weten waar je mee bezig bent. iig, succes ermee.
Verwijderd
Ik zou zeggen: bekijk op de Mandrake website (www.linux-mandrake.com) of je moederbord chipset wordt ondersteunt.
ik heb mandrake maar aan de kant gegooid. ben nu bezig met LinuxFromScratch.
iemand misschien tips voor mij over LFS
bv hoe ik rpm bestanden ut beste kan uitpakken op de commandline
dat probje heb ik ook gehad, heb de cd op de harde schijf gezet en toen knalde hij gewoon door
Verwijderd
Sorry hoor, maar als je gaat zitten LFS-en gebruik je echt GEEN rpm.
Je moet toch al behoorlijk wat ervaring hebben met Linux, voordat je zomaar je eigen LFS kan gaan bouwen.
En waarom zeg ik dit? omdat elke dag mensen met vragen over LFS komen. LFS is leuk om te proberen, maar ga eerst liever een distro uitpluizen. Dit is gemaakt door mensen die er echt verstand van hebben en daar ook de hele dag mee bezig zijn.
En waarom zeg ik dit? omdat elke dag mensen met vragen over LFS komen. LFS is leuk om te proberen, maar ga eerst liever een distro uitpluizen. Dit is gemaakt door mensen die er echt verstand van hebben en daar ook de hele dag mee bezig zijn.
Ik zou inderdaad weer teruggaan naar Mandrake.
Kijk anders eerst even in windows naar de adressen van je ide schijven, en probeer die met boot param. mee te geven.
Geloof dat het zo moest:
linux ide1=irq,irq+2
ALs dat niet werkt, probeer dit eens: linux ide1=autotune
Wat voor moederbord heb je btw?
Als je bijv een asus hebt, dan kan je die schijven niet in je ata100 controller gebruiken als ej em installeert, maar moet je hem in je primaire onboard ide controller zetten. Als je daarna dan kernel 2.4.2 of een linux-ide patch over je 2.2.x kernel gooit, kan je ze wel weer in de ata100 controller gebruiken.
Check dit ook ff:
http://www.geocities.com/ender7007/
Kijk anders eerst even in windows naar de adressen van je ide schijven, en probeer die met boot param. mee te geven.
Geloof dat het zo moest:
linux ide1=irq,irq+2
ALs dat niet werkt, probeer dit eens: linux ide1=autotune
Wat voor moederbord heb je btw?
Als je bijv een asus hebt, dan kan je die schijven niet in je ata100 controller gebruiken als ej em installeert, maar moet je hem in je primaire onboard ide controller zetten. Als je daarna dan kernel 2.4.2 of een linux-ide patch over je 2.2.x kernel gooit, kan je ze wel weer in de ata100 controller gebruiken.
Check dit ook ff:
http://www.geocities.com/ender7007/
Op www.mandrakeforum.org is een poll over de LM7.2 installatie... ze willen graag weten welke problemen mensen tegenkomen om ze te kunnen fixen in 8.0 !
Ga daar eens kijken...
Ga daar eens kijken...
Verwijderd
:):)Op zondag 25 februari 2001 10:57 schreef Zym0tiC het volgende:
ik heb mandrake maar aan de kant gegooid. ben nu bezig met LinuxFromScratch.
Tja moet je vooral doen als je met LFS wil beginnen. Ik zou zeggen: "Zeg maar vaarwel tegen RPM als je aan LFS begint"
Iemand die Linux From Scratch installeert wil juist z'n eigen systeem (lees distributie) samenstellen. Op deze manier heb je niet allerlei overbodige programma's en bepaal je precies zelf de configuratie van de programa's. Iemand die LFS erop heeft staan gebruikt in mijn ogen geen RPM of wat voor een packetmanager dan ook, maar installeert alles vanuit de source (veel en veel meer controle).
Nadeel daarvan is dat je dus wel altijd zelf de dependencies uit moet zoeken.
Bijkomend feit is ook nog, dat je wel aardig kennis moet hebben voordat je aan LFS begint.
Lijkt me niet echt iets voor jou, aangezien je met een relatief simpele fout (je ATA66 ide-controler wordt waarschijnlijk niet ondersteunt), zonder zelf echt tot een oplossing te komen op GOT aan komt zetten.
Begrijp me niet verkeerd, daar is niks mis mee hoor:), maar het lijkt me niet verstandig dat je dan aan LFS gaat beginnen.
Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je doet:)
PS: Voor LFS heb je een werkend Linux-systeem nodig, dus zul je toch nog eerst mandrake moeten installeren>:)
Verwijderd
FOUT! Inderdaad compileert de echte LFS-er van source (altijd beter), maar gebruikt wel degelijk RPM of DEB. Meestal bouwt hij/zij dan zijn eigen packages waardoor hij makkelijk software kan installeren en deinstalleren. Daarbij kan hij ook makkelijk zien wat hij geinstalleerd heeft, zodat alles na te zoeken valt. Ook is het bijzonder handig om te zien welk bestand bij welk pakket hoort. RPM en DEB worden wel degelijk door de echte linuxer gebruikt.Op zondag 25 februari 2001 14:46 schreef nelske het volgende:
Iemand die LFS erop heeft staan gebruikt in mijn ogen geen RPM of wat voor een packetmanager dan ook, maar installeert alles vanuit de source (veel en veel meer controle).
Verwijderd
Iemand die alleen LFS op z'n eigen systeem gebruikt heeft dat absoluut niet nodig IMHO.
Ik zelf heb ook een LFS systeem draaien. Dan weet je zelf wel welke software je geinstalleerd hebt staan. Heb je geen packet-manager voor nodig. Deinstalleren is ook niet zo'n probleem.
Tenzij je continue software zit te installeren en de-installeren zie ik het nut van het maken van packages in.
Een LFS-er zal niet (snel) een package van een van de vele verschillende Distro's pakken.
Pagina: 1