Overclocking Q9550

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-01 19:36
Hallo,

Ik ben een beginnende overclocker en heb mijn CPU nu op 3,4 lopen, mijn vraag is eigenlijk hoe warm ik mag ik de cpu maximaal hebben, bij load zit die rond de 60 graden. Is dat te warm?

Als cooler gebruik ik 9700 Zalman

Groetjes,

Gotcha

Verwijderd

Ik zelf denk dat het nu wel op een max is gelopen. 60 graden vind ik riskant. Beter het zekere voor het onzekere nemen^^

Verwijderd

We hebben een search funtie @ GoT.
En ook een FAQ!

Er is zekers wel een topic waar dit in staat ;)

TCA FAQ

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 21:30 ]

• Extrix
Ik had al gezocht maar gek genoeg staan alle cores er tussen behalve the Q9550. Verder hoe zit het met de warmte want ik heb net ergens gelezen dat je niet naar core 1 2 3 4 moet kijken maar meer naar de CPU zelf

ik meet namelijk met Everest en gebruik heavyload om me cpu zwaar te belasten

CPU 1: 57
CPU 2: 58
CPU 3: 57
CPU 4: 60
CPU: 40

Dit is als ik mijn cpu 100% zou gebruiken is dit te warm of niet?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 14:21
Dit is prima, maar veel hoger als dit ga ik zelf meestal niet. Enkel om een keer het maximale te testen, dan accepteer ik nog 65 graden.

Hoeveel heb je hem nu overgeclocked dan?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Extrix
hij loopt nu op 3.4 dus ik vind het nog niet echt extreem, maar die temp haal ik pas als ik ook daadwerkelijk alle cores 100% haal. Dus opzich vind ik de clock snelheid wel tegenvallen die ik nu haal met deze temp

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Koeler goed bevestigd? (Bolle IHS of koeler, te veel koelpasta? => post even je temps zonder overclock)
Staat je Vcore nog steeds op stock?
Zo nee, op hoeveel staat hij?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Extrix
zonder overclock 20 graden, Vcore 1.22 V heb ik zelf niet veranderd dus is gewoon nog stock.

Koeler is goed bevestigd, na mijn weten niet teveel koelpasta heb het met dat kwastje gedaan die bij de zalman cooler zat en niet teveel natuurlijk

Misschien nog van belang ik heb de CPU koeler op 87 procent lopen dus hij draaid niet op volle toeren

[ Voor 17% gewijzigd door Extrix op 25-11-2008 22:28 ]

Verwijderd

Gotcha89 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:40:
Ik had al gezocht maar gek genoeg staan alle cores er tussen behalve the Q9550. Verder hoe zit het met de warmte want ik heb net ergens gelezen dat je niet naar core 1 2 3 4 moet kijken maar meer naar de CPU zelf

ik meet namelijk met Everest en gebruik heavyload om me cpu zwaar te belasten

CPU 1: 57
CPU 2: 58
CPU 3: 57
CPU 4: 60
CPU: 40

Dit is als ik mijn cpu 100% zou gebruiken is dit te warm of niet?
Wat is de Q9550 voor proc? Een C2D, alleen dan een quad......
Dus gewoon de normale max temp van een C2D aanhouden!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Dit soort vragen worden veel vaker gesteld hier op het forum. Lees de faq er nog maar eens op na, en via de search kun je ook diverse topics vinden. Dat juist jouw specifieke model niet vernoemd wordt is helemaal niet erg. Maximale temperaturen gelden namelijk voor hele processorfamilies.
Verder zou je ook kunnen kijken op de site van intel. Daar staan van alle processoren ook datasheets met belangrijke informatie.

Maar ik denk dat je nu al wel een idee hebt van de antwoorden in dit topic :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.