[VB.Net] font embedden *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Ik ben een programma voor informatica aan het maken (yahtzee spel). Ik wil een zelfgemaakt font gebruiken (dice.ttf). Maar ik krijg het niet als resource aan het werk.

Ik heb dice.ttf als resource toegevoegd en hij staat ook in het lijstje. Omdat ik geen data in de stream kreeg, ben ik met Me.GetType().Assembly.GetManifestResourceNames().ToArray() gaan kijken naar de resources, daar gaan ik niks in vinden met mijn dice.ttf, alleen yahtzee.Resources.resources en yahtzee.splash.resources

dice.ttf staat ingesteld als een embedded resource.

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier al eens gekeken? (\[c#] Lettertype gebruiken die niet geinstalleerd is). Is weliswaar C# maar makkelijk om te zetten naar VB.net lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 25-11-2008 20:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Ik had dat topic en de link al bekeken, het enige probleem is dat dice.ttf (mijn font-bestand) niet in de lijst met resources komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

TeeDee

CQB 241

Dus moet je het probleem ergens anders zoeken en niet in je .net code/omgeving.
Is je font wel helemaal fris (gezien het feit dat je deze zelf maakt)

[ Voor 3% gewijzigd door TeeDee op 25-11-2008 22:17 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:34
Dat hij niet voorkomt in je resources kan toch? Heb je hem ook aan je resources toegevoed. In de zelfde map zitten is niet genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Ik heb hem toegevoegd in de resource, zie afbeelding:

Afbeelding

Ik krijg hem zo dus echt niet gevonden in Me.GetType().Assembly.GetManifestResourceNames().ToArray() en ook het aanspreken met fontStream = Me.GetType().Assembly.GetManifestResourceStream("yahtzee.Resources.dice.ttf") werkt niet.
Fontstream blijft op Nothing staan.
Het lijkt me dat mijn bestand gewoon goed moet zijn, hij is met een speciaal programma hiervoor gemaakt, en ik kan hem gewoon openen in windows font viewer (of hoe dat ook heet).

Mathijs

[ Voor 9% gewijzigd door mathijs92 op 26-11-2008 16:26 ]

Pagina: 1