Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Afplakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik zat te twijfelen tussen hier of Videoplanken en Beeldkanonnen maar het is toch hier geworden omdat het meer een "mod" vraag is.

Ik heb hier 2 LCD's staan, 1 oude 15" philips en mijn Acer X203w 23" breedbeeld. Nou wil ik van beide schermen de randen zwart gaat spuiten, omdat dat veel beter gaat staan op mijn bureau. Nou leek het me logisch om de schermen af te plakken maar toen liep ik tegen een bezwaar aan.

Het is volgens mij namelijk zo dat TFT's vaak een beschermende coating o.i.d. hebben, vandaar dat je ze ook niet mag poetsen met glassex maar moet reinigen met van dat TFT cleaner spul.

Gaat afplaktape (van dat witte papierige plakband) mijn LCD beschadigen / de coating slechter maken? Ik kan oefenen op die 15" :+ Maar daar is de coating, als ie er al zat, al ruim vanaf. Ding is van een niet zo nerd geweest en vaak gepoetst met allerlei chemicalien. Dus daar ga ik de eventuele effecten van afplaktape niet echt op zien.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je kan ook je beeldscherm uit elkaar halen, kwestie van 2-4 schroefjes eruit halen en hij ligt uit elkaar. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Flythe schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:55:
Je kan ook je beeldscherm uit elkaar halen, kwestie van 2-4 schroefjes eruit halen en hij ligt uit elkaar. ;)
Jamaar, liever niet :+

Dat plus dat de Acer (die goeie :P) nergens op de achterkant schroefgaten heeft. En ik wil de garantie niet verbleepen natuurlijk, straks zit er ergens zo'n mooie warranty void seal. Dus afplakken is niet echt een optie.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
En de boel verven gaat geen problemen geven bij garantie?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
lemming_nl schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:01:
+1 scherp :P

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Met stom. Als jij leuk gaat verven, dan gaat je garantie 100% verloren.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor airbrush toepassingen heb je folie wat lichtjes plakt. Trek je er zo weer vanaf :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je geen a4tje (of meerdere) onder de rand van je monitor schuiven? Vaak zit er wel een heel klein stukje speling tussen de casing en het paneel. Als je daar een stuk papier tussen schuift komt er geen verf op je paneel en je zit niet met plakkerig spul op het paneel zelf.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Sinds wanneer heeft de kleur van de kast nu iets met garantie te maken. Als wij hier een tv verkopen en de klant spuit hem pimpelpaars en hij gaat kapot word deze gewoon gerepareerd hoor.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Twazerty schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:27:
[...]

Sinds wanneer heeft de kleur van de kast nu iets met garantie te maken. Als wij hier een tv verkopen en de klant spuit hem pimpelpaars en hij gaat kapot word deze gewoon gerepareerd hoor.
Reken daar maar niet op, de meeste fabrikanten claimen dan doodleuk dat de schade is veroorzaakt door het verven, en dan is het aan jou om het tegendeel te bewijzen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Twazerty schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:27:
[...]

Dan leveren jullie goede service, maar veel fabrikanten doen hier gewoon moeilijk om, omdat je zelf met het scherm hebt lopen klooien.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Martinator schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:29:
[...]

Reken daar maar niet op, de meeste fabrikanten claimen dan doodleuk dat de schade is veroorzaakt door het verven, en dan is het aan jou om het tegendeel te bewijzen.
Fout! Het is aan de leverancier (verkopende partij, dus niet de fabrikant) om de schuld van de consument te bewijzen, niet andersom zoals jij beweert. Dus de verkoper zal in bovengenoemd voorbeeld moeten bewijzen dat de schade is veroorzaakt door de verf en dat de consument dit heeft gedaan. Fabrikant komt in het hele verhaal niet eens voor...

Bron: www.consuwijzer.nl

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tenzij je direct garantie bij de fabrikant aan het claimen bent. Dan zal je fabrikant heus niet gezellig naar je leverancier stappen om het er voor hem moeilijker op te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke +1 scherp voor de garantieverbleeping door het verfen an sich :+

Maar goed, speciale folie dus... soort van huishoudfolie moet ik me voorstellen? Ik maak 't kreng gewoon liever niet open ;)

Zal eens informeren bij de verf-speciaal-zaak :)

Verwijderd

Als je het echt goed wilt doen ontkom je niet aan de monitor te demonteren. Voor goed spuitwerk moet je de ondergrond goed schoonmaken en licht opschuren. Hoe wil je dat bij een complete monitor gaan doen? Dan nog meerdere spuitlagen er overheen waarbij je door de ventilatieroosters de binnenkant ook van lak voorziet (die componenten kunnen bedekken waardoor die hun warmte niet goed kwijt kunnen) :N

Als je netjes werkt, goed kijkt hoe de boel in elkaar zit en desnoods wat tekeningen maakt is het demonteren van zo'n monitor een eitje. Kost iets meer tijd maar het resultaat is gewoon veel en veel strakker :Y

/me ervaring heeft

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 19:36 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:32:
Als je het echt goed wilt doen ontkom je niet aan de monitor te demonteren. Voor goed spuitwerk moet je de ondergrond goed schoonmaken en licht opschuren. Hoe wil je dat bij een complete monitor gaan doen? Dan nog meerdere spuitlagen er overheen waarbij je door de ventilatieroosters de binnenkant ook van lak voorziet (die componenten kunnen bedekken waardoor die hun warmte niet goed kwijt kunnen) :N

Als je netjes werkt, goed kijkt hoe de boel in elkaar zit en desnoods wat tekeningen maakt is het demonteren van zo'n monitor een eitje. Kost iets meer tijd maar het resultaat is gewoon veel en veel strakker :Y

/me ervaring heeft
Monitor demonteren is sowieso niet lastig. Het is niet zo dat er in eens 20 losse dingetjes uitvallen die niet met schroefjes vastzitten, maar door middel van druk en die je dan ook weer onmogelijk terug op zijn plaats krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben iig overtuigd van het feit dat demonteren beter is... Máár... Er zijn geen schroefjes aan heel die monitor te bekennen. Zal eens kijken of ik ergens een service manual kan opsnorren dan :)

Thanks voor de heldere uitleg. Heb al wel vaker dingen gespoten en dát beheers ik wel, maar dat waren allemaal dingen die sowieso uit losse onderdelen bestonden. PC kasten, modelautotjes airbrushen etc.

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:22:
Kun je geen a4tje (of meerdere) onder de rand van je monitor schuiven? Vaak zit er wel een heel klein stukje speling tussen de casing en het paneel. Als je daar een stuk papier tussen schuift komt er geen verf op je paneel en je zit niet met plakkerig spul op het paneel zelf.
Ik vond dit eigenlijk ook al wel een hele goeie, is dit niet wat?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:05:
Oke ik ben iig overtuigd van het feit dat demonteren beter is... Máár... Er zijn geen schroefjes aan heel die monitor te bekennen. Zal eens kijken of ik ergens een service manual kan opsnorren dan :)

Thanks voor de heldere uitleg. Heb al wel vaker dingen gespoten en dát beheers ik wel, maar dat waren allemaal dingen die sowieso uit losse onderdelen bestonden. PC kasten, modelautotjes airbrushen etc.
Grote kans dat je eerst de voet eraf moet halen, lijkt me esthetisch gezien een prima plek om schroefjes in te verstoppen :P

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Thrackan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:13:
Tenzij je direct garantie bij de fabrikant aan het claimen bent. Dan zal je fabrikant heus niet gezellig naar je leverancier stappen om het er voor hem moeilijker op te maken :P
/off-topic wellicht:
Waarom ga je dan ook in 's hemelsnaam claimen bij de fabrikant? Daar heb je helemaal niks mee te maken!

Inhakend op het ontbreken van schroeffies: Is het niet zo dat de voor- en achterkant van de behuizing aan elkaar 'geklikt' zitten ofzo? In dat geval lijkt me een service manual handig om te zien wáár die haakjes zitten zodat je ze niet breekt...

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
woelders schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:08:
[...]

Fout! Het is aan de leverancier (verkopende partij, dus niet de fabrikant) om de schuld van de consument te bewijzen, niet andersom zoals jij beweert. Dus de verkoper zal in bovengenoemd voorbeeld moeten bewijzen dat de schade is veroorzaakt door de verf en dat de consument dit heeft gedaan. Fabrikant komt in het hele verhaal niet eens voor...

Bron: www.consuwijzer.nl
Juist ja maar als jij daar staat met een kapot scherm en de verkoper wijst je vriendelijk naar het gat van de deur dan kunnen de regels nog zo mooi zijn maar dat werkt gewoon niet zo. Helaas is het nog altijd zo dat als de verkoper niet wil jij gewoon pech hebt en dan maar via klachten procedures of zelfs rechtzaken je gelijk moet zijn te krijgen.
Onder tussen doet je scherm het al tijden niet meer en is de enige die daar last van heeft jij zelf de verkoper zal er geen nachtje monder om slapen. En geloof mij maar dat er maar heel erg weinig mensen zijn die na dat de verkoper nee heeft gezegt nog weer veder proberen om hun schermpje te laten repareren.

Verwijderd

Topicstarter
boatfreak schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:27:
[...]

Ik vond dit eigenlijk ook al wel een hele goeie, is dit niet wat?
Mijn oude scherm heeft die randjes idd, maar de nieuwe niet, nee dus :P
Pagina: 1