Videokaart cooler, stuk eraf zagen of vijlen?

Pagina: 1
Acties:

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig om een mini itx kast in elkaar aan het zetten. Nu zit ik echter met het volgende. De videokaart die ik heb gekocht, de Club 3D HD2400Pro Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/japu01.jpg, heeft een cooler die 2,5 cm hoog is. Nu past dit niet in mijn mini itx kast. Er moet minimaal 0,5 cm af. Nu dacht ik, misschien is het wellicht wel mogelijk om een halve centimeter te verwijderen.. Op dit idee ben ik mede gekomen omdat in de mini itx kast een cooler zit Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/8136/6990.jpg (let op, deze foto heeft een geluidskaart in plaats van de videokaart waar ik over spreek), die recht voor deze passieve video kaart zit.

Wat denken jullie hiervan? Zou dit mogelijk zijn zonder dat de kaart te warm wordt?

Graag jullie professionele mening hierover voor ik hiermee aan de slag ga.

Bij voorbaat dank!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn vader had een Sapphire HD2400 Pro met een grotere koeler dan dat en die werd toch al snel 56°C idle in een kast met een 120mm intake en dito outtake. Powerplay was zelfs enabled. Ik denk dat het dus toch mogelijk niet zo'n succes zal worden in zo'n kleine kast.

Verwijderd

Je kunt wel leuke fan's hebben maar daar schiet je niks mee op als er bekabeling in de weg zit;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als dat een reactie op mij was: mijn vader zijn PC heeft alleen één SATA kabel, één stroomkabel en één rounded IDE kabel in dat gebied zitten.

• MDVej
Admiral Freebee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:40:
Mijn vader had een Sapphire HD2400 Pro met een grotere koeler dan dat en die werd toch al snel 56°C idle in een kast met een 120mm intake en dito outtake. Powerplay was zelfs enabled. Ik denk dat het dus toch mogelijk niet zo'n succes zal worden in zo'n kleine kast.
Ok, bedankt voor je reactie. Enige suggestie voor een pci kaart met dezelfde specs die wat "dunner" is? Ik kan er zelf namelijk geen vinden..

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sja, een moderne PCI videokaart lijkt me in zo'n positie altijd moeite te hebben om zijn warmte voldoende af te voeren. Als je alleen maar beeld nodig hebt lijkt eender welke videokaart mij wel goed. Oude modellen hebben niet veel koeling nodig.

Verwijderd

Ik zou het gewoon proberen...
Het is immers niet een hele dure videokaart :)

En daarbij, videokaarten mogen redelijk warm worden.
Ze kunnen dus wel wat hebben!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 15:36
Gaat er natuurlijk ook maar net om welke videokaart je hebt. Mijn hele oude Geforce 6200 kon op 90 graden nog zonder problemen beeld geven. Mijn oude 7600GT kreeg al bij de 70 graden artifacts.

Kwestie van proberen.

• MDVej
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, zoals ramius23 ook al aan gaf is het niet een super dure videokaart!

In ieder geval bedankt voor de reacties, als iemand nog suggesties heeft lees ik het graag!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:16:
Als dat een reactie op mij was: mijn vader zijn PC heeft alleen één SATA kabel, één stroomkabel en één rounded IDE kabel in dat gebied zitten.
Volgens mij was die reactie niet op jouw bedoelt als ik kijk naar de foto in de eerste post, waar we een fan zien (nou ja... zien) waar allemaal kabel voor gefrommeld zitten.

Wellicht heb je er over heen gekeken, wat goed mogelijk is, maar ik denk dus niet dat die reactie voor jouw bedoeld was.

OT:
Ik geloof niet dat het een hele slimme zet zal zijn om 0,5mm ervan af te zagen/vijlen. Zo worden de koelvinnen wel erg kort en zal de kaart denk ik erg warm worden. Iets wat hij naar mijn mening zowieso wel gaat worden als ik kijk naar je kast. Ik zie één fan waar kabels voor zitten, daarnaast is er uiteraard een slechte airflow mogelijk als je een mini itx kastje aan het maken bent. Denk dus nog even na voor je het er af gaat vijlen.

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
als je 0.5cm er afhaalt, zou ik er wel alles aan doen om dat ding op een andere manier te koelen. zoals (als dat past) allemaal fans de lucht erlang laten blazen oid. wat mischien ook een optie is, is om de afgezaagde koelblok tegen de kast aan te zetten. Dan helpt de kast mee met koelen. Ik weet alleen niet of dat precies past. (dan moet ie wel aan de kant van de kast zitte)

Succes

iRacing Profiel

• MDVej
Ik heb besloten om er toch niets af te halen, maar om een nieuwe kast te kopen. De kaart werd al 60graden in originele staat, warmer leek me sowieso geen goed idee.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1