Toon posts:

Nieuw moederbord voor een Intel Dualcore, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Verwijderd

Topicstarter
In een ander topic heb ik mijn uiterste best gedaan om zelf onderzoek te doen naar een processor. Dit wordt een Intel dualcore. Daar hoort natuurlijk ook een moederbord bij.

Ik wil graag een simpel moederbord, daaronder versta ik een moederbord met geen overbodige poespas. Een en paar USB aansluitingen, 4 is zat, onboard geluid hoeft niet want ik ga een geluidskaart aanschaffen, ik hoef geen crossfire moederbord aangezien ik aan 1 videokaart (Gainward 4850 512 Golden Sample) genoeg heb, doe nog niet aan DDR 3 en overklokken ga ik ook niet proberen.

Wat ik heb gedaan is gezocht naar de huidige chipsets van Intel en bekeken wat de verschillen daar tussen zijn.

Als ik iets mis heb hoor ik het graag!

Nu zijn er een aantal Intel chipsets: P35 P45, X38 X 48. Zoals ik lees is de P45 de oploper van de P35 de X48 de oploper van de X38. Klopt het dat de X 38 en X 48 meer voor het overklok- en/of crossfiresegment zijn, een soort van High End serie? Als het antwoord op die vraag ja is moet ik voor een P35 of P45 gaan.

Verschillen tussen Intel moederborden op basis van de wiki site

wiki

Verschil tussen de P35 en de P45 zit hem in de grafische sloten.

P35 ondersteunt 1 PCI-Express x16 en 1 PCI-Express x4

P45 ondersteunt 1 PCI-Express x16 2.0 en 2 PCI-Express x8 2.0

Vraag: is PCI-Express x16 2.0 nu zoveel beter in games of is het verwaarloosbaar?

Verschillen tussen de X38 en X48:
X38 /

X48 heeft een hogere FSB (?)

Vraag: meer duidelijke verschillen tussen deze 2 chipsets zijn er niet?

Verschillen tussen de P35 P 45

anandtech.com

This brings us to the main difference between P35 and P45. Unlike P35, P45's Northbridge PCIe 2.0 ports can be configured for either 1x16 or 2x8 operation, which is different than past mainstream/performance segment chipsets like P35 and P965 where it was impossible to directly connect more than one graphics card to Northbridge PCIe resources. In this respect, P45 provides something new, allowing discerning gamers on a budget the opportunity to experience multi-GPU 3D graphics acceleration without the need for an absolute top-end motherboard. Given time, P45 platforms could become quite the powerhouse when it comes to assembling an inexpensive CrossFire(X) gaming system.

Vraag: Oftewel, de P45 presteert niet veel beter dan de P35?

Verschillen tussen de X38 en X48

warp2search.net

If you've already bought an X38 then don't stress about X48 - you're already there, just keep your BIOS up to date. However what worries me is that since X38 is hardly the performance demon what we expected it to be over P35 - where does this leave Intel's mid-to-high end chipset business?

Vraag: Oftewel, de X38 presteert niet veel beter dan de X48?

Als de antwoorden van de laatste 2 vragen beide ja zijn, dan moet ik kiezen tussen een P35 en een X38, als het antwoord op mijn eerste vraag ook ja is, moet ik voor een P35.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een nieuw topic openen na een slotje is natuurlijk niet de bedoeling.

Dit topic is gesloten.