Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Laptop start telkens opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem(pje?). Ik heb een laptop met daarop XP die bij het opstarten niet verder komt dan het prachtige XP-schermpje met de laadbalk. Die balk stopt en vervolgens start het systeem opnieuw op waarna hetzelfde gebeurt. Ik kan wel in de veilige modus opstarten, maar terugkeren naar eerdere configuraties van het systeem heeft geen effect. Ik heb ook al geprobeerd op te starten van CD-ROM, maar als ik dan optie 1 kies (C:\Windows), wordt er om een wachtwoord gevraagd wat er helemaal niet is. Nu heb ik, in de veilige modus, een wachtwoord gecreeerd voor het admin account, hopende dat ik daarmee dat probleem getackled zou hebben, maar helaas, hij herkent het wachtwoord niet en dus mag ik na drie pogingen opnieuw opstarten en nogmaals proberen, uiteraard zonder succes :( Ik weet dat ik altijd nog Windows opnieuw kan installeren, maar het zou wel een heleboel frustratie en tijd schelen als er een andere oplossing voor dit probleem is. Iemand enig idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult een repair moeten doen via de console, maar daar heb je het Administrator password voor nodig. Begin eerst eens met een live-CD (BartPE op een bootable USB-stick) te maken en je data te backuppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat begrijp ik en dat wil ik ook wel, maar het probleem is dat ik er niet inkom. De machine had origineel geen wachtwoord, maar hij bleef er wel steeds naar vragen. Alles wat ik probeerde resulteerde in het opnieuw moeten opstarten (wachtwoord ongeldig...) en ik kon dus niet in de console komen. Dus heb ik in de safe mode een wachtwoord aan het administrator account gekoppeld waarmee ik dat probleem dacht te omzeilen, maar dat faalde dus. Uiteraard werd er naar het administrator wachtwoord gevraagd na de volgende keer opstarten, maar het wachtwoord wat ik aangemaakt had, kende hij niet en dus kon ik alsnog geen repair uitvoeren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:17:
Uiteraard werd er naar het administrator wachtwoord gevraagd na de volgende keer opstarten, maar het wachtwoord wat ik aangemaakt had, kende hij niet en dus kon ik alsnog geen repair uitvoeren.
Heeft het soms een afwijkend toetsenbord, welke niet werkt in safe mode? Maak een heel simpel wachtwoord aan welke geen cijfers of speciale tekens gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Vier letters, geen hoofdletters, geen tekens, geen cijfers, niets raars. Ik heb voor de zekerheid ook nog een andere account weggehaald omdat ook die administratorrechten had, maar ook dat heeft niets geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
En nee, volgens mij is het een standaard laptop toetsenbord.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Thandor

SilverStreak

Ik ga dit even naar WOS (Windows Clients) verplaatsen omdat het hier een Windows-probleem betreft. Daarbij pas ik ook even de titel aan zodat deze conform Windows Clients - Beleid is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Staat er nog belangrijke data op? Zo nee, mooi opnieuw installeren.

Anders even HDD eruit halen, en in een casing doen, en via andere PC data eraf halen.

Of met een linux liveCD even de data kopieren naar een ext. HDD.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:05
Wat gebeurt er als je helemaal geen wachtwoord invult, en gewoon op de enter toets ramt ?

[ Voor 11% gewijzigd door Keesk op 25-11-2008 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:14:
Staat er nog belangrijke data op? Zo nee, mooi opnieuw installeren.

Anders even HDD eruit halen, en in een casing doen, en via andere PC data eraf halen.

Of met een linux liveCD even de data kopieren naar een ext. HDD.
Nee, niet echt, maar installeren kost zoveel tijd. Ik ben lui aangelegd :+ Buiten dat ben ik dan wel weer zo dat ik wil weten wat er nou mis is.
Keesk schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:15:
Wat gebeurt er als je helemaal geen wachtwoord invult, en gewoon een enter geeft ?
Hetzelfde als wanneer ik het juiste wachtwoord of ieder ander willekeurig woord intik, hij geeft aan dat het wachtwoord onjuist is. Beetje vreemd... en niet eens lekker... :(

Verwijderd

Topicstarter
Overigens lees ik her en der dat AVG nogal wat last kan veroorzaken, oa wat betreft het opstarten, alleen lijken de beschreven problemen maar ten dele op het mijne. Misschien dat AVG ook bij het herstel lastig doet?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, probleem opgelost, met dank aan de oplossing van I Am Weasel (geweldige cartoon overigens :+ ) in topic 1124456 in combinatie met de verhalen over AVG, die ik gelijk ook maar gedeïnstalleerd heb. Laptop draait weer als een zonnetje :D Mijn dank aan allen die hierin een aandeel hebben gehad _/-\o_ U zijt heiligen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Voor wat betreft dat wachtwoord wat niet herkend werd bij het proberen te repareren... Ik heb nog steeds geen idee wat er nou misging. Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad omdat ik de zaak in de veilige modus heb kunnen herstellen met expand winsrv. Ben echter wel benieuwd of iemand hier toch een antwoord op heeft.
Pagina: 1