Startaantal instellen bij Google Analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb een website waarbij ik al jaren de bezoekersaantallen meet met een teller van Motigo Webstats. Nu heb ik de laatste tijd van die ellendige pop-ups op de website die veroorzaakt worden door deze teller.

Ik ben van plan om een teller van Google Analytics te registreren voor deze site, maar het probleem is dat deze dan waarschijnlijk op nul begint te tellen.

Aangezien de Motigo teller inmiddels bijna 60.000 bezoekers heeft geregistreerd vind ik het jammer dat deze allemaal verloren zouden gaan. Bestaat er nu eventueel binnen GA een optie om een startaantal in te stellen? Dat bijvoorbeeld de teller niet begint vanaf nul, maar bij 60.000.

Wie weet of dit mogelijk is? Het lijkt me in ieder geval geweldig als het mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jwkempeneers schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:19:
Aangezien de Motigo teller inmiddels bijna 60.000 bezoekers heeft geregistreerd vind ik het jammer dat deze allemaal verloren zouden gaan. Bestaat er nu eventueel binnen GA een optie om een startaantal in te stellen?
...
Wie weet of dit mogelijk is? Het lijkt me in ieder geval geweldig als het mogelijk zou zijn.
Ik zal vast iets gemist hebben, maar sinds wanneer heeft GA tellers :? Of doel je niet op die kansloze Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dKUDqTaO71X9FR2jIvNPyRWL/full.png-dingen?

Zolang het je om de gegevens (en dus aantallen) in GA gaat (en het dus niet publiek is) zie ik niet waarom je er gewoon "in je hoofd" die 60k bij telt... Het gaat je dan immers puur om de aantallen en GA is zo-veel meer dan dat. Dan zou je nog liever alle gegevens willen meenemen en 'converteren' maar ik acht de kans klein dat dat mogelijk is.

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 25-11-2008 19:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Nee, ik bedoel niet die tellers zoals jouw afbeelding, maar gewoon de registratie van het aantal bezoeken door Google Analytics. (www.google.nl/analytics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
RobIII schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:20:
[...]

Zolang het je om de aantallen in GA gaat (en het dus niet publiek is) zie ik niet waarom je er gewoon "in je hoofd" die 60k bij telt...
Ik zou ze er inderdaad bij kunnen tellen, maar het lijkt met handiger om dit gewoon vast te kunnen leggen. Als je van alle sites waarvan je de teller vervangt dit bij moet gaan houden heb je nog wat te onthouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:20:
Het gaat je dan immers puur om de aantallen en GA is zo-veel meer dan dat. Dan zou je nog liever/beter alle gegevens willen meenemen en 'converteren' maar ik acht de kans klein dat dat mogelijk is.
Als het je dus puur om de aantallen gaat (wat een loos gegeven is an sich zolang het niet in context staat) zie ik niet waarom je daar moeite voor zou willen doen. Tel gewoon die 60k in je hoofd er bij op denk ik dan ;)
jwkempeneers schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:27:
Ik zou ze er inderdaad bij kunnen tellen, maar het lijkt met handiger om dit gewoon vast te kunnen leggen. Als je van alle sites waarvan je de teller vervangt dit bij moet gaan houden heb je nog wat te onthouden denk ik.
Again; zolang het niet in context staat is het een loos gegeven; dan kun je beter met een schone lei beginnen. Het is, zoals ik zei, alleen maar een aantal. Boeie. Kijk, ik ken Motigo niet, maar als die nog veel meer data hebben dan zou het zich nog lonen om eens te zien of je dat kan converteren (en, wederom, zelfs die kans acht ik nihil). Maar pure aantalen...tja. Het is maar waar je je druk om maakt denk ik dan :P

We hebben overigens een hele mooie Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop; dan hoef je geen 2 (of meer) berichten achter elkaar te plaatsen (zie ook topickick binnen 24 uur) ;)

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 25-11-2008 19:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
RobIII schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:28:

Again; zolang het niet in context staat is het een loos gegeven;
Daar heb jij dan weer gelijk in inderdaad. Zal er nog eens over nadenken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Om nog even aan te vullen: het kan niet in Google Analytics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
André schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:37:
Om nog even aan te vullen: het kan niet in Google Analytics ;)
Dat had ik inmiddels al begrepen. ;)
Pagina: 1