Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:56

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe moederbord gekocht bij alternate, omdat mijn oude P5B Deluxe kapot was. De keuze viel op de Gigabyte EP35-DS4.

Thuis PC in elkaar gezeten en warempel! Hij deed het in 1x. Tenminste tot ik in de bios de instelling voor USB keyboard op enable zette. De PC blijft nu in een reboot-loop. Elke 2 of 3 seconden reboot de PC. Ik kan dus helemaal niets. Toen ik verder zocht op internet kwam ik verschillende mensen tegen met hetzelfde probleem en verscheidene "Oplossingen". Geen van deze hielpen echter.

Ik heb geprobeerd de bios te resetten (3 uur batterij eruit en jumper op CMOS CLR), ander geheugen. Maar niets werkt. Ook de insert key indrukken bij het opstarten werkt niet.

Gevalletje RMA? Of heeft iemand nog een oplossing?

Mijn systeem:
Gigabyte EP35-DS4
Club3D 4850
2x1Gb Corsair XMS2 geheugen
E4300
530Watt Coolermaster voeding

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik kijk naar het geheugen zie ik dat het 2.1V nodig heeft. Dat kan nog wel eens gaan bokken. Probeer het eens met geheugen dat werkt volgens de JEDECspecs en dus maar 1.8V nodig heeft :)

Mocht dat niet lukken, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:51:
Als ik kijk naar het geheugen zie ik dat het 2.1V nodig heeft. Dat kan nog wel eens gaan bokken. Probeer het eens met geheugen dat werkt volgens de JEDECspecs en dus maar 1.8V nodig heeft :)

Mocht dat niet lukken, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens door.
Heb ik al geprobeerd met 1.8 geheugen. Zit er nu zelfs in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
moet je bij gigabyte voor een cmos reset niet de jumper op clear cmos zetten en dan voedingkabel erin en dan aanzetten? dan gaat hij niet aan en als je daarna de jumper weer goed doet moet hij herstarten.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:27:
moet je bij gigabyte voor een cmos reset niet de jumper op clear cmos zetten en dan voedingkabel erin en dan aanzetten? dan gaat hij niet aan en als je daarna de jumper weer goed doet moet hij herstarten.
Ondertussen andere CPU geprobeerd en dat werkt :O Begrijp alleen niet waarom hij het wel even deed met E4300. Ga nu bios updaten en E4300 proberen met F5 bios.

Edit: CPU dus kapot :? Want hij boot niet met E4300 dan blijft hij rebooten...

[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 25-11-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Snippertje schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:52:
[...]

Ondertussen andere CPU geprobeerd en dat werkt :O Begrijp alleen niet waarom hij het wel even deed met E4300. Ga nu bios updaten en E4300 proberen met F5 bios.

Edit: CPU dus kapot :? Want hij boot niet met E4300 dan blijft hij rebooten...
Weet niet of hier nog iemand wat aan heeft, maar ik had hetzelfde probleem als beschreven in de topic start met een ep35-ds3r. Bij mij bleek het probleem dat de eerste geheugenbank niet werkte. Wanneer je geheugen in deze eerste bank prikte, dan bleef de PC rebooten (elke 5 seconden ongeveer). Wanneer je het geheugen dan in een andere bank prikte, startte de PC gewoon op.

[just sharing knowledge, ik vond dit wel een geschikte plaats, aangezien ik zelf ook hier was uitgekomen met de search]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
norris92 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:26:
[...]

Weet niet of hier nog iemand wat aan heeft, maar ik had hetzelfde probleem als beschreven in de topic start met een ep35-ds3r. Bij mij bleek het probleem dat de eerste geheugenbank niet werkte. Wanneer je geheugen in deze eerste bank prikte, dan bleef de PC rebooten (elke 5 seconden ongeveer). Wanneer je het geheugen dan in een andere bank prikte, startte de PC gewoon op.

[just sharing knowledge, ik vond dit wel een geschikte plaats, aangezien ik zelf ook hier was uitgekomen met de search]
Ik ben naar alternate teruggegaan met mijn CPU en geheugen. En beide waren defect :+

Pagina: 1