Toon posts:

verschillende resoluties op één scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn full HDTV. Ik zit ongeveer 3 meter van mijn scherm af. Voor het overgrote deel kijk ik er films op maar bekijk ik ook de nodige websites. Momenteel staat de resolutie op 1080p, wat de letters op het scherm wel erg klein maakt. Ik heb de DPI al verhoogd, maar dit heeft tot gevolg dat websites niet juist worden weergegeven. Is het mogelijk om je bureaublad weer te geven op 720p, hierdoor heb je grotere letters en iconen, en media speler op 1080p?

Verder is het zo dat, als ik mijn scherm te lang op het bureaublad (stilstaand beeld) laat staan, de contouren van de schermafbeelding er in blijven als een soort waas. Deze verdwijnt wel na verloop van tijd, maar ik maak me er wel zorgen over. Zal dit minder snel gebeuren als ik de resolutie verlaag?

Alvast bedankt voor al jullie ontzettend goede reacties :P

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 10:06
Dat van verschillende resoluties weet ik niet zeker, maar je monitor kan als t goed is wel 720p als resolutie hebben, maar of ie automatisch kan switchen zodra je films kijkt weet ik niet.

Dat je de vormen van je bureaublad blijft zien gaat vaak wel weg na verloop van tijd(tenzij t TE erg is), wat je kan doen is de monitor ff een aantal uur volledig uit zetten.
je kunt dit het beste voorkomen door een screensaver te gebruiken, uiteraard moet die ook verschillende beelden hebben, dus ga voor een gek iets, standaard dat vista/xp logo wat van positie verwisseld is prima, anders slideshow op snel zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:43:

Verder is het zo dat, als ik mijn scherm te lang op het bureaublad (stilstaand beeld) laat staan, de contouren van de schermafbeelding er in blijven als een soort waas. Deze verdwijnt wel na verloop van tijd, maar ik maak me er wel zorgen over. Zal dit minder snel gebeuren als ik de resolutie verlaag?

Alvast bedankt voor al jullie ontzettend goede reacties :P
dat heet inbranden, is niet goed...

Verwijderd

Welke mediaplayer wil je gebruiken?
In XBMC kun je gewoon de resolutie instellen, er zit ook een screensaver in die de helderheid van het scherm dempt als je een tijdje niets doet. Van Windows Media Center kun je volgens mij ook de resolutie instellen, en Mediaportal zal ook wel zoiets hebben.
Probeer anders eens zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows Media Center maar kom er alleen niet zo gauw achter waar ik me resolutie kan instellen. Ik zal eens kijken of ik iets aan het programma heb. Als ik het goed gelezen heb kan je er alleen programma's mee in een bepaalde resolutie draaien en ik zou echter willen zien dat teksten in zowel folders als op het internet in een lagere resolutie zouden staan.(waardoor de letters groter zijn )
Ik ga het proberen, bedankt voor de tip.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:00:
Welke mediaplayer wil je gebruiken?
In XBMC kun je gewoon de resolutie instellen, er zit ook een screensaver in die de helderheid van het scherm dempt als je een tijdje niets doet. Van Windows Media Center kun je volgens mij ook de resolutie instellen, en Mediaportal zal ook wel zoiets hebben.
Probeer anders eens zoiets.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

en mocht je bijvoorbeeld gebruik maken van de media player classic, schiet eens even de opties in en je kunt de full-screen resolutie aangeven. Zodra je een filmpje in full screen bekijkt past het ding de resolutie automagisch aan. Ook wel handig als je bijvoorbeeld misbruik maakt van een TV-out. Normale desktopresolutie zou dan bijvoorbeeld 1600 bij 1200 zijn, en als je film wilt kijken op je oude beeldbuis dan ga je simpelweg naar full screen en de resolutie (en refreshrate) wordt veranderd zoals jij dat ingesteld hebt.

-_-

Pagina: 1