Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] fouten in hardware/BSOD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-help-mij-leden,

Ik heb hier thuis een compaq presario staan, nooit echt veel problemen mee gehad, tot voorkort. Ik heb de laatste tijd veel last van Blue Screens of Death. Het probleem is nu dat de foutmelding niet elke keer hetzeflde is, ik heb tot nu toe last gehad van de volgende foutmeldingen: "IRQL not less or equal" "CI.dll" "win32.kys" "ecache.sys". Ik heb op Google gekeken maar doordat ik niet heb kunnen zien wat die code met al die nullen precies was en er verschillende bestanden waren die niet goed waren kom ik niet veel verder. Ik krijg ook niet altijd een BSOD, soms restart mijn pc ook zonder dit probleem, ik neem aan dat dit wel hetzelfde probleem is? Ik vermoed ergens een hardware fout, vandaar dat ik toestraks een geheugen check van Windows heb gedaan, deze gaf aan dat er inderdaad fouten in mijn hardware zaten, wat deze precies waren weet ik niet? Ik heb via Google ook wat gelezen over event viewer, ik heb deze na wat zoeken gevonden op mijn pc, maar word hier verder weinig wijzer van. Hoe kan ik nu het precieze proleem in mijn hardware opsporen? (of zit het probleem misschien toch in mijn software of een update van drivers ofzo?)

Zodar ik de code met de nullen in mijn BSOD kan lezen zal ik die hier neerzetten. Als jullie meer informatie nodig hebben, zal ik deze proberen te geven.
Kunnen jullie mij helpen met het vinden en oplossen van het precieze probleem?

Alvast hartstikke bedankt,

Niels

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en testen.
Leuk begin zou Memtest86+ zijn. ;)

En welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2008 17:39 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht kom je verder met:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Windows XP en 2000 BSOD guide

zolas je zelf al vaststelt is het zinvoller de exacte melding uit te zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55
tipje: blue screens kunnen ook veroorzaakt worden door adware en spyware.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie snelle reacties! ik ben op dit moment bezig met memtest86+, zodra ik hier reacties van heb zal ik deze posten. Hoe werkt memtest eigenlijk en wat moet ik rpecies posten van memtest? Kunnen jullie mij misschien hier iets meer informatie over geven, zodat ik de beste informatie kan geven.

P.S. ik gebruik windows Vista home premium

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de memtest gedaan, volgensmij heeft memtest geen fouten ontdekt. Ik heb voor de zekerheid maar een foto ervan gemaakt;)
Betekent dit nu dat al me hardware goed werkt, en dat het dus aan me software ligt? zal voor de zekerheid hitman pro vanacht aan laten staan, maar die heb ik een paar weken terug ook al gedaan, maar goed kan nooit kwaad natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/9403/img8167uo1.th.jpg
Modbreak:Gelieve niet 2x achter elkaar te posten <24u. Heb je iets toe te voegen? Gebruik dan de edit-knop :)

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 26-11-2008 14:54 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:18:
Ik heb inmiddels de memtest gedaan, volgensmij heeft memtest geen fouten ontdekt. Ik heb voor de zekerheid maar een foto ervan gemaakt;)
Nee idd geen fouten, maar 1 rondje is ook niet zoveel natuurlijk. Maar als je heel veel last hebt van BSOD is 1 rondje meestal wel genoeg om te zeggen geheugen probleem of niet. ;)
Betekent dit nu dat al me hardware goed werkt, en dat het dus aan me software ligt?
Dat zou wel heel makkelijk zijn. ;) Memtest test alleen het geheugen en de memorycontroller.
zal voor de zekerheid hitman pro vanacht aan laten staan, maar die heb ik een paar weken terug ook al gedaan, maar goed kan nooit kwaad natuurlijk.
Hitman Pro 2.* is vlut IMHO. Gebruik dan 3 beta al een stuk beter en een paar online scanners. :Y
Maar als dit ook niet helpt, neem dan de topics hierboven door. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
zojuist ook met Hitman 3 even gescand, geen geïnfecteerde bestanden gevonden...
Ik heb zojuist ook meegemaakt dat mijn pc ineens uitvalt en vervolgens weer opstart, hierbij vraagt hij of je dan in veilige modus op wilt starten maar ook in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) heb ik dit net meegemaakt. Is dit weer een ander probleem of is dit hetzelfde probleem waarbij alleen de BSOD niet wordt weergegeven? kan ik via event viewer achter het probleem komen? en zoja, kan iemand mij dan uitleggen hoe, want ik snap dit programma niet helemaal.
Bovendien heb ik van de week al het hulppogramma geheugencontrole gebruikt van Windows zeolf en die gaf aan dat er problemen zijn gevonden met mijn hardware. Waar kan ik vinden wat deze problemen nu precies zijn?
Net weer een geheugencontrole van Windows gedaan en dit keer geen problemen gevonden:S Kan het kloppen dat ik verschillende uitkomsten krijg bij de geheugencontrole?

Update: zojuist weer een BSOD gehad met als titel: Page fault in non paged area. De foutcode kon ik niet lezen, de BSOD werd gevolgd door opstartproblemen, nu doet hij het weer, maar voor hoelang? Waar kunnen al deze verschillende fout meldingen op duiden?

BVD,

Niels

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 16:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tot nader orde gaat het hier niet over hardware (TS geeft geen specs) maar over software.

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1