Software Update blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:24

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
Nu denken jullie wel van: " Dude dit is een fix"

Dat klopt, maar een onzinnige voor mij, Dit is een iPhoto fix voor een x aantal camera's. Ik bezit geen van deze camera's, dus waarom zou ik hem dan installeren denk ik dan.

Ik begin al wat weing hdd space over te houden op mijn MBP, dus wil ik niet de grote en logge update doorvoeren. Maar bij elke fix wordt tie weer aangedragen.

Is het mogelijk om deze helemaal uit te sluiten of zal ik het toch telkens moeten afvinken?

edit: Dit ziet er wel erg dom uit met deze titel.... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Blonde Tux op 25-11-2008 17:32 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is niet voor alleen iPhoto, maar ook voor alle andere componenten en programma's van Mac OS X die afbeeldingen weergeven. Uiteindelijk moet je de update toch wel installeren want dan zit hij gewoon verpakt in een andere grotere update. Als je schijfruimte wilt besparen kun je beter kijken naar andere dingen zoals bijvoorbeeld het verwijderen van talen die je niet gebruikt die nu vele gigabytes in beslag nemen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Een beetje offtopic, maar het zal je wel helpen met het besparen van HDD ruimte: zoek eens naar het programmaatje XSlimmer. Dit haalt alle PowerPC code uit je apps (als je een Intel hebt) en verwijderd ook onnodige taalbestanden. Scheelt best wel wat :) En verder adviseer ik je om niet-gebruikte printerdrivers te verwijderen, dat scheelt ook een hoop schijfruimte!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
Thnx voor de ruimte besparende tips, maar zoals je aangeeft, overbodige drivers verwijderen. Dus waarom dan overbodige drivers überhaupt installeren?

Verwijderd

uhm ik ben beginnende osx user,
waar vindt ik die driver bestanden dan? :)

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Blonde Tux schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:03:
Thnx voor de ruimte besparende tips, maar zoals je aangeeft, overbodige drivers verwijderen. Dus waarom dan overbodige drivers überhaupt installeren?
Dat ligt aan jezelf, want je kan gewoon tijdens de installatie kiezen welke drivers en talen je wilt installeren.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bedoelt ignore update?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/ignore_update

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
Dank u

Dat helpt

Verwijderd

Nielsvr schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:09:
[...]

Dat ligt aan jezelf, want je kan gewoon tijdens de installatie kiezen welke drivers en talen je wilt installeren.
Vraagje he, hoe kun je dat tijdens de installatie bepalen dan?
Ik heb namelijk pas mijn eerste MBP (late 2008) en kon mij bij het starten van de bijgeleverde oxs dvd 123 niet echt een optie tegen waar ik dat zou kunnen wijzigen, is daar een andere mannier voor nodig? zoja, dan zou ik die graag willen weten :)

Al vast bedankt
Pagina: 1