@titel: rest = reset
Hallo,
Ik ben (on)gelukkige eigenaar van een P5e moederbord en hoop dat iemand mij kan helpen hem weer aan de gang te krijgen. Dit is er allemaal gebeurd:
Alvast bedankt!

Hallo,
Ik ben (on)gelukkige eigenaar van een P5e moederbord en hoop dat iemand mij kan helpen hem weer aan de gang te krijgen. Dit is er allemaal gebeurd:
- Nieuwe (2e hands) onderdelen gekocht: Asus P5e - Intel E8400 - Club3D 4870 1Gb oc - Zalman 600W psu.
- Boeltje in elkaar gezet met één reepje 512Mb Kingston 667mhz (value) geheugen (8 x 64Mb chips), wat ik nog had liggen (werkte nog prima).
- Systeem boot. Ik krijg een melding van onbekende CPU.... Goed eerst maar eens de defaults geladen in bios, maar na deze functie te hebben gekozen, freezed de bios.
- opnieuw starten dmv reset knop, bios in, "load defaults" wederom bevriest alles...
- Dan maar op harde manier, volgens het boekje: power eraf, batterij eruit, clear cmos switch 10 seconden op "enable" dan weer op "disable (default)", batterij erin, power erop en weer aan....
- GEEN BEELD, GEEN POST, GEEN BIOS
- Alles eraf behalve CPU (en koeler): POST geeft piepjes: lang-kort-kort: geen geheugen.
- installeer ik geheugen, dan geeft ie geen piepjes meer. Ook niet voor de videokaart die er niet inzit....
- Het erin zetten van een videokaart veranderd niets aan de situatie. Hij piept zonder geheugen en piept niet met geheugen. De fan van de videokaart draait dan wel gewoon.
- Het geheugen, de voeding en de videokaart heb ik allemaal in een ander systeem kunnen testen, dus werken opzich wel.
- Ik heb een andere videokaart, voeding en geheugen op de set geprobeerd , maar dat veranderd niets aan de symptonen.
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Purn0 op 25-11-2008 17:22 . Reden: typefoutje ]