Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
@titel: rest = reset 8)7

Hallo,

Ik ben (on)gelukkige eigenaar van een P5e moederbord en hoop dat iemand mij kan helpen hem weer aan de gang te krijgen. Dit is er allemaal gebeurd:
  • Nieuwe (2e hands) onderdelen gekocht: Asus P5e - Intel E8400 - Club3D 4870 1Gb oc - Zalman 600W psu.
  • Boeltje in elkaar gezet met één reepje 512Mb Kingston 667mhz (value) geheugen (8 x 64Mb chips), wat ik nog had liggen (werkte nog prima).
  • Systeem boot. Ik krijg een melding van onbekende CPU.... Goed eerst maar eens de defaults geladen in bios, maar na deze functie te hebben gekozen, freezed de bios.
  • opnieuw starten dmv reset knop, bios in, "load defaults" wederom bevriest alles...
  • Dan maar op harde manier, volgens het boekje: power eraf, batterij eruit, clear cmos switch 10 seconden op "enable" dan weer op "disable (default)", batterij erin, power erop en weer aan....
  • GEEN BEELD, GEEN POST, GEEN BIOS
  • Alles eraf behalve CPU (en koeler): POST geeft piepjes: lang-kort-kort: geen geheugen.
  • installeer ik geheugen, dan geeft ie geen piepjes meer. Ook niet voor de videokaart die er niet inzit....
  • Het erin zetten van een videokaart veranderd niets aan de situatie. Hij piept zonder geheugen en piept niet met geheugen. De fan van de videokaart draait dan wel gewoon.
  • Het geheugen, de voeding en de videokaart heb ik allemaal in een ander systeem kunnen testen, dus werken opzich wel.
  • Ik heb een andere videokaart, voeding en geheugen op de set geprobeerd , maar dat veranderd niets aan de symptonen.
Ik heb het idee dat er firmware matig iets mis is op het bord (BIOS of CMOS). Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik wil heel graag dat ie het voor het weekend doet, maar weet zelf niet meer wat ik kan proberen.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Purn0 op 25-11-2008 17:22 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maar weet zelf niet meer wat ik kan proberen.
Ander geheugen. Moederbord vindt het geheugen misschien niet leuk?
Het enigste wat je kunt doen is onderdelen vervangen. Wij kunnen wel wat gaan roepen, maar daar schiet je ook niks mee op. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2008 17:46 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

welke bios versie heb je ?
de E8400 word pas vanaf bios versie 0502 ondersteund .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
ander geheugen (4 x corsair pc6400 1Gb) is onderweg. Ik hoop ook dat dat uitkomst biedt. Echter vindt ik het wel vreemd dat de set de eerste keer wel opstarte met het geheugen waarmee hij dat nu niet meer wil.
De bios versie is waarschijnlijk inderdaad te oud, vandaar de foutmelding toen ik hem de eerste keer starte.

Maar hoe kan ik nu de bios vernieuwen als de set niet eens door zijn POST heen komt? Iemand een idee?
Alvast bedankt!

• Purn0
Met een Pentium E2160 kreeg ik zowaar beeld en input en kon ik m.b.v. EZflash de bios flashen naar de nieuwste versie. Die ondersteund wel mijn e8400, welke ik na het flashen ook geinstalleerd heb.
Hij start nu netjes door zonder foutmeldingen!! Dat bespaarde me de hele rompslomp van een RMA!

Hopelijk zijn andere mensen met een soortgelijk probleem ook geholpen:
1. simpele CPU installeren
2. bios flashen naar nieuwste versie
3. nieuwe CPU installeren

Iedereen bedankt voor de suggesties en hulp

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Purn0 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 02:26:
Met een Pentium E2160 kreeg ik zowaar beeld en input en kon ik m.b.v. EZflash de bios flashen naar de nieuwste versie. Die ondersteund wel mijn e8400, welke ik na het flashen ook geinstalleerd heb.
Hij start nu netjes door zonder foutmeldingen!! Dat bespaarde me de hele rompslomp van een RMA!

Hopelijk zijn andere mensen met een soortgelijk probleem ook geholpen:
1. simpele CPU installeren
2. bios flashen naar nieuwste versie
3. nieuwe CPU installeren

Iedereen bedankt voor de suggesties en hulp
Ja, maar als je GoT een beetje had doorgelezen, kwam je hier zo achter. Veel mensen hadden dit " probleem".

Je kan het beste de oude S775 CPU achterhouden; mocht er weer iets ergs gebeuren, kun je altijd weer flashen mbv die oude CPU.

Persoonlijk heb ik best veel problemen gehad met de P5E. Kapotte geheugen was een van de oorzaken. Ook had ik een tijdje problemen met CMOS/niet opstarten.

Suc6 met je PC! ;)

Gulfstream G650

Pagina: 1