[Advies] Nieuwe router, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-03 23:42
Hallo,

Mijn oude router gaat om de haverklap over zijn nek, dus er moet een nieuwe komen. We hebben ongeveer 80 euro te besteden, maar ik word er niet wijzer van.

Dingen waar ik niet achter kan komen

* Het internet dat we nu hebben. (Analoog weet ik, maar ADSL, ADSL2, of ADSL2+ :? )
* De stabiliteit

Ik download elke dag van Usenet, en dan vliegt de router er dus uit (We hebben nu een Speedtouch 500 van 7 jaar oud). Maar ik lees dat andere routers ditzelfde probleem hebben |:( Ik heb al op Google gezocht, maar sites die ik daarop vind verwijzen hier naar door.

Kan iemand me op weg helpen?

PS: Excuses als dit in de verkeerde sectie geplaatst is, ik zou niet weten waar dan wel...

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 21:17
ben ook aan het zoeken achter een heel stabiele :)

antwoord op jouw vraag, best altijd eentje nemen met adsl2+
Ik heb jaren de speedtoch 706 wl gebruikt, en ook steeds gedownload via usenet en bittorent... nooit problemen mee gehad.

Support engineer

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb dan wel kabel maar ik ben sind anderhalve maand over op een draytek.
Echt waar, wat is dat heerlijk. Hiervoor had ik een Linksys die elke 2min. op z'n bek ging.
Ik heb de Draytek 2910G.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Ik heb een ADSL2+ verbinding.
Ik heb een LevelOne adsl2+ router gekocht voor €30-40 ofzo, en daar een Linksys WRT54GL op gezet.
De LevelOne doet het ADSL gedoe en de port fowarding, de DHCP en al de rest doet de WRT54GL. Ook het draadloze stuk wordt door de linksys verzorgt.
Beide toestellen hebben een uptime van sinds ik ze in het stopcontact heb gestoken, perfect dus. Op de linksys draait tomato overigens, anders is het niet stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Cafe Del Mar op 26-11-2008 07:38 ]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook hier een Linksys WRT54G (rev 3), maar die draait over het algemeen als een zonnetje, ook met usenet downloads (8mbit), gewoon met originele firmware.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sef24 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:11:
Hallo,

Mijn oude router gaat om de haverklap over zijn nek, dus er moet een nieuwe komen. We hebben ongeveer 80 euro te besteden, maar ik word er niet wijzer van.

Dingen waar ik niet achter kan komen

* Het internet dat we nu hebben. (Analoog weet ik, maar ADSL, ADSL2, of ADSL2+ :? )
* De stabiliteit

Ik download elke dag van Usenet, en dan vliegt de router er dus uit (We hebben nu een Speedtouch 500 van 7 jaar oud). Maar ik lees dat andere routers ditzelfde probleem hebben |:( Ik heb al op Google gezocht, maar sites die ik daarop vind verwijzen hier naar door.

Kan iemand me op weg helpen?

PS: Excuses als dit in de verkeerde sectie geplaatst is, ik zou niet weten waar dan wel...
Al ik jou was, zou ik het NT Beleid nog eens goed doornemen.
Wij weten natuurlijk ook niet wat jij voor verbinding hebt. Bel je ISP op om dat te vragen, die kan het je iig vertellen.

Verder mag je zelf onderzoek doen naar welke router je moet hebben. Je hebt je budget al duidelijk, dus kan je hier genoeg vinden: http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=14&y=10
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.