Toon posts:

1 PS3 op 2 tv's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een paar vrienden willen we bij wijze van grap aan de talentenjacht op school meedoen met de game Rock Band op de PlayStation 3. We willen hiervoor dus zelf kunnen kijken naar de tv, maar het publiek moet ook op een scherm (via beamer) kunnen zien wat we doen.

Ik ben naar een computerzaak gegaan en die heeft me aangeraden om de PS3 aan te sluiten (via de roodwitgelekabeltjes) op splitters (voor elke kleur een splitter, van waaruit een kabeltje naar de tv gaat). Kostte 38 euro, dus is voor zoiets kleins toch wel wat geld, maar iemand een idee of dit wel goed werkt?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dat zal zonder problemen gaan werken, alleen is het probleem dan dat je niet over de HD resoluties beschikt, dus als dat geen probleem voor je is, moet het wel lukken.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik zou eerder kijken of je niet hdmi of component kan splitten. De kwaliteit wordt dan stukken beter, maar het kan wel wat moeilijk/duurder worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gaat er puur om dat we de noten etc. gewoon goed kunnen lezen.

Maar het idee daarvan zou ook moeten werken? Ook als je de kracht dus uit 1 PS3 voor 2 tv's moet pompen?

Edit: HDMI/Component splitten gaat hem niet worden, ten eerste kan die beamer en tv op school dat niet aan en ten tweede maakt de kwaliteit niet zo bijster veel uit. Speel zelf ook nog steeds vaak op een SDTV.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 17:10 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Voor de playstation zelf maakt het niks uit of ie nou 1 of 2 beeldschermen aanstuurt, het signaal wordt gewoon gekopieerd en naar de beamer en scherm gestuurd.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:10:
...... Ook als je de kracht dus uit 1 PS3 voor 2 tv's moet pompen?
....
Kracht zal niet zoveel uitmaken de ps3 spuit nog steeds 1 beeld uit alleen die wordt gesplitst.

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 25-11-2008 17:13 . Reden: met boven dus :) toch nog sneller leren tikken ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok, de beeldkwaliteit zal dus niet als een malle omlaag gaan?

Bedankt trouwens voor de snelle reacties allemaal :)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Moet je het geluid ook splitsen dan?
Ik neem aan dat het geluid dat vanuit de ps3 naar de versterker gaat hard genoeg staat dat je het ook niet nog eens op de tv hoeft.
Zo'n splitter (dus alleen voor de gele cinch ("tulp")) kost een paar euro. Het is ook zelf simpel te maken, maar wellicht voor kwaliteit kun je beter kijken naar iets wat is gegoten (uit de winkel). Elke elektronicawinkel / televisiezaak heeft dat wel.

Let er trouwens wel op dat je de afstand tussen de ps3 en de televisie niet te groot maakt. Zelfs een lichte vertraging lijkt me irritant om te hebben tijdens het spelen van zo'n spel.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:54
Heeft die beamer geen doorlus mogelijkheid :?
Ik weet dat aardig veel beamers een input hebben, maar ook een output mogelijheid.

let the past be the past.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
heb je geen aansluitkabel met meerdere mogelijkheden? een tv op s-vid en eentje op component of composiet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf niet al te veel verstand van, heb het uitgelegd aan de systeembeheerder, die liet weten dat dit de manier zou zijn.

Wat ik heb moeten kopen is
3 splitters (kostten bijna niks), voor elke kabel eentje

Wat het meeste geld kostte, waren de kabels zelf van 14,95 per stuk :
http://i38.tinypic.com/1i1i6q.jpg

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TV op HDMI, beamer op de multi-port :) Opgelost :P
(zo heb ik mijne 2de 'mini TV' aangesloten)

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2008 17:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:32:
TV op HDMI, beamer op de multi-port :) Opgelost :P
Je kunt uit 1 PlayStation 3 2 verbindingen maken?

Dus een HDMI kabel naar de TV (wellicht zou ik aan een HDTV kunnen komen namelijk)
en de kabel die ik hier heb naar de beamer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 17:34 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sorry, even in de war :) (ik heb geluid over 2 kanten - beeld apart).
Met enkel de Multi AV port zou het al kunnen, zie ook Wikipedia: AV Multi

Afbeeldingslocatie: http://www.vidgame.net/SONY/Sony/peripherals/psx_avadapt.jpg
Deze heb je ook in splitter varianten, word meen geleverd bij de PS3 (iig bij de PS2).

edit, ander plaatje. Deze had ik iig bij mijn PS2 zitten. Anders gewoon makkelijk doen met de tulp composiet stekkers en wat splitters :) (576i, best ok beeld :P).

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2008 17:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1