Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD na XP install op FSC econel s100 s2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist heb ik Windows XP geinstalleerd op een Fujitsu-Siemens Econel 100 S2 geinstalleerd.

Als ik in de bios SATA+AHCI aanzet wordt de schijf niet meer gevonden, en krijg bij het opstarten de melding"
"Operating system not found"

Ik wil RAID 1 gaan draaien dus heb ik de SATA+AHCI modus ZEKER nodig! (als sata+ahci uitstaat kan ik gewoon opstarten)

Ik heb al een aantal verschillende RAID drivers proberen te laden mbv de windows-cd en dan via F6, maar daarna krijg ik elke keer een BSOD :( . (0x00007b)

Ik heb een hele hoop forums van Fujitsu afgezocht, maar tot een duidelijke oplossing heeft het niet geleid.
Op deze forums wordt aangegeven dat het mogelijk is om xp met raid 1 te draaien op een econel, alleen is het niet ondersteund door fujitsu.

Ik kwam ook ergens de opmerking tegen dat je zowieso eerst de raid moet configureren (mbv serverstart) en dan je windows installeren... Maar is dat echt de enige optie??

Samenvatting: Ik wil XP met raid 1 installeren op een econel servertje, maar krijg de bovenstaande problemen!!

Wie helpt mij/ons uit de brand??

Alle hulp is welkom!

MVG

Dick

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP is geen server, dus ik verplaats je topic even.

Windows Servers en Server-software > Windows Clients :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand enig idee??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:00:
Ik kwam ook ergens de opmerking tegen dat je zowieso eerst de raid moet configureren (mbv serverstart) en dan je windows installeren...
Wat dat betreft is het niet anders als met welke RAID-enabled chipset dan ook: eerst de RAIDconfig doorlopen, daarna de juiste driver (textmode oftewel F6) nemen en installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik de juiste RAID driver gevonden, het werkt nu super!

bedankt voor de hulp!

Greetz Dick

PS: dit topic kan nu worden afgesloten

• RoelRoel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 17:14
Nu wil ik toch wel graag weten welke driver je gebruikt hebt en waar je die gevonden hebt!
Want ik heb precies hetzelfde probleem!

Is het de Intel® ICH9 SATA Controller(On Board on D2679-A1x) driver?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
De exacte naam van de driver weet ik niet uit m'n hoofd.
Maar het gaat om de MegaRaid driver.
Ik zal het morgen even nakijken en zal dan de link naar de driver posten.
Helaas is het al weer even geleden, dus weet niet alle details meer uit m'n hoofd.

Wat wel belangrijk is dat je eerst zorgt dat de RAID config ingesteld is, en vervolgens XP installeren.

MVG Dick

PS: Het loopt als een zonnetje, en je hebt voor weinig geld een mooie fileserver met RAID 1.
Pagina: 1