Externe HD niet meer te vinden in mijn computer na val

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Van de week per ongeluk op de kabel van mijn externe (WD Elements) hard disk gaan staan, gevolg was de de schijf van de stoel afviel waar die op stond. Sindsdien wordt de schijf niet meer goed herkend. Opzich niet heel gek natuurlijk, maar wat wel vreemd is in mijn ogen is het volgende. Als ik de disk aansluit en in een usb-ingang stop krijg je die meldingen van dat er nieuwe hardware is gevonden bla bla en die zegt uiteindelijk dat de hardware is geinstalleerd en goed werkt. Maar als ik dan naar Mijn Computer ga kan ik hem nergens vinden, hij staat nergens. Is de schijf kapot of is die nog te redden? Alvast bedankt.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Waarschijnlijk is de elektronika van de USB->SATA (/IDE) controller nog in orde, maar de schijf die er door aangestuurd wordt niet meer.

Je zou de schijf uit de externe behuizing kunnen halen en m aan kunnen sluiten in een computer.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Meerendeel had ik al gelezen, maar het gaat daar grotendeels over mensen bij wie de schijf niet eens meer herkend wordt. Dat is bij mij niet het probleem. Windows herkent de schijf prima en zegt zelfs dat die helemaal correct werkt. Ook apparaatbeheer herkent de schijf en zet hem netjes onder disk drives en zegt dat het properly werkt. Dus zou het wel aan de usb controller liggen? Ook maakt de schijf geen gekke geluiden ofzo dat er lijkt alsof er fysiek iets mis is. Hopelijk hebben jullie nog een ander idee ik ga hem in ieder geval even uit de case halen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 16:48

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ga terug naar apparaatbeheer, bekijk de property (eigenschappen), tab Volumes, klik Populate. Elke partitie van dat schijf zou dan moeten opkomen met de bijbehorende schijfletter. Zo niet, probeer dat te aanpassen. Zo wel, en je ziet niets in Windows, naja, dan weet ik het ook niet.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens bij bedoelt bverstee dat de USB controller van de WDE nog prima is en daardoor wel wordt herkend door je pc. Echter de schijf doet het niet goed. Kan ook misschien zijn dat er b.v. wat los is geraakt in de behuizing, dit zou je ook even kunnen controleren.

Om te testen en e.e.a. uit te sluiten zou je dus kunnen proberen om de schijf rechtstreeks aan de pc te sluiten. Als je nog garantie hebt, dan zou ik dit niet doen, omdat je garantie wellicht komt te vervallen.

Als je schijf in apparaatbeheer staat, kun je wellicht ook SMART waardes uitlezen. Zie verder de FAQ.
Pagina: 1