Toon posts:

Compaq evo 520 dvd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Compaq evo d520 als een server maar nu wil ik er iets op installeren en dat staat op dvd. Nu zit in dit pc'je standaard een cd speler maar ik heb er een dvd brander ingestopt die het gewoon doet. Maar nou wil hij de dvd niet lezen als hij opstart. Het is namelijk een boot dvd.

hebben jullie een oplossing?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer de DVD in een andere PC, en anders over een netwerk. Voor de rest geef je veel te weinig informatie, en heb je nog eigenlijk niets getest :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De dvd werkt in een andere pc. Maar hoe kan het over het netwerk dan? Misschien dat dat helpt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Booten van een CD lukt wel?

Staat de Storage - Storage Options - Removable Media Boot wel op Enable?
In combinatie met:
Storage - Boot Order - Multibay Device (except hard drive)?

Ik ga nu uit van een 7600 USDT, echter lijken alle HP Biosen wat 5xx en 7xxx nogal op elkaar. Omdat ik een USDT (Ultra Small Desktop) gebruik, heeft deze "laptop" CD/DVD spelers en wordt er over een Multibay gesproken.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja booten van cd lukt wel. Ik heb in de bios Removable Media Boot op enable gezet maar zonder succes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:
De dvd werkt in een andere pc. Maar hoe kan het over het netwerk dan? Misschien dat dat helpt.
Om wat voor programma gaat het, kan je de installatie files op een andere PC kopieren naar een USB-stick, is het misschien een double-sided DVD, etc. Je geeft veel te weinig specifieke informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het is windows server 2008 en het is geen double sided dvd. En als ik het kopieer naar een usb stick? Wat moet er dan gebeuren?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:55:
Het is windows server 2008 en het is geen double sided dvd. En als ik het kopieer naar een usb stick? Wat moet er dan gebeuren?
Kom op, beetje eigen inzet. USB-stick bootable maken (tutorials genoeg op het web voor XP en Vista), en dan de setup vanaf de USB-stick runnen. Of een externe DVD-speler nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tut's doorgelezen maar zonder succes ik heb dit al vaker geprobeerd en ben toen een hele dag bezig geweest maar het lukte gewoon niet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:58:
Ik heb de tut's doorgelezen maar zonder succes ik heb dit al vaker geprobeerd en ben toen een hele dag bezig geweest maar het lukte gewoon niet.
Kijk eens bij de EEE PC topics, daar staan ontzettend veel tips in :) .

"ik heb dit al vaker geprobeerd" niet erg duidelijk: wat heb je geprobeerd, welke tutorial, wat waren de problemen, etc. Dan is het veel makkelijker om te opties te bespreken en je een duwtje in de goede richting te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gelukt om hem op een usb stick te krijgen en hij gaat nu soepel. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1