Toon posts:

Excel embedden in asp.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in asp.net 2.0 een excel werkboek tonen. Het excel werkboek bevat complexe grafieken die door de gebruiker aangepast kunnen worden met schuifbalken. Er zit een model achter wat de berekeningen doet om de grafieken aan te passen. Nu moet het excel document dezelfde functionaliteit houden indien het in de webapplicatie wordt getoond. Er moet ook rekening worden gehouden met uitbreidbaarheid van het excel document, verder is de performance belangrijk.
Ik heb al gekeken naar silverlight, OWC en aantal uren gegoogled. Ik heb een voorbeeldproject gedownload maar daar werd de excel data uitgelezen en in een table getoond, dan werken de grafieken niet.

ik hoop dat iemand een goede oplossing hiervoor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk niet dat je hier snel iets voor kunt vinden. Een gegenereerde HTML pagina in een browser is natuurlijk heel iets anders dan een Excel workbook. Dat is nog wel te overkomen wanneer het alleen om texts (en cijfers) gaat, maar grafieken is natuurlijk wel weer even heel iets anders. Ik denk niet dat je snel een hele Excel implementatie in silverlight of javascript tegen gaat komen.

Waarschijnlijk heb je meer succes wanneer je de gebruikers de boel in Excel zelf laat bekijken, of wanneer je Excel loslaat en op zoek gaat naar andere grafiek genererende tools die wel bedoeld zijn om te gebruiken op het web.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je controle hebt over je clients, bijvoorbeeld in een bedrijfsmatige omgeving, kun je werken met ActiveX. Je kunt een Excel ActiveX object gebruiker. Dit werkt echter alleen in Internet Explorer met aangepaste beveiligingsinstellingen.

En bij een Google-actie zag ik nog een ad over: http://www.activexls.com/ Wie weet is dat ook nog iets?

[ Voor 18% gewijzigd door P_de_B op 25-11-2008 16:10 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik weet dat je met de Infragistics tool grafieken kunt maken en kunt exporteren naar Excel. Weet alleen niet of je hiermee ook kunt importeren uit Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik was al bang ja dat het moeilijk zou worden.
dan moet ik het gaan zoeken in sharepoint met excel web services.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa973804.aspx

ik zal nog even kijken naar dat activexls, bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

TeeDee

CQB 241

En Silverlight voldeed niet omdat? Als je bijvoorbeeld naar visifire.com kijkt, even slim met sliders / textboxen aan de slag gaat lijkt me dat je aardig ver kunt komen. Je zal alleen wel 'iets' moeten schrijven om de XLS in te lezen / converteren naar Xaml.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Voor grafieken heeft Microsoft recent een chart control gereleased. Zie voor meer informatie de post van Scott Guthrie: http://weblogs.asp.net/sc...-quot-server-quot-gt.aspx

Ik dent dat je met een aantal update panels, een datagrid (telerik heeft een zeer goede) en het chart control een heel eind kan komen.

Niet zozeer een control, maar wel een zeer goede library welke al meerdere jaren bestaat is ZedGraph.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:30:
En Silverlight voldeed niet omdat? Als je bijvoorbeeld naar visifire.com kijkt, even slim met sliders / textboxen aan de slag gaat lijkt me dat je aardig ver kunt komen. Je zal alleen wel 'iets' moeten schrijven om de XLS in te lezen / converteren naar Xaml.
Met silverlight zou het wel kunnen, dan moeten we een deel zelf nabouwen en deel schrijven om de XLS in te lezen, maar de wens van de klant is om het excel sheet intact te houden en dat ze het zelf kunnen onderhouden, dus als er wijzigingen zijn moet dat ook doorgevoerd worden op de webapplicatie.
Ik zoek dus eigenlijk een excel viewer die je binnen een webapplicatie kan tonen.
Zoals ik al zei is sharepoint met excel services volgens mij wel een oplossing, alleen als ik het goed heb werk je daar met meerdere mensen aan hetzelfde document, dat is niet de bedoeling. Iedere gebruiker moet een eigen excel document te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:55:
[...]

Met silverlight zou het wel kunnen, dan moeten we een deel zelf nabouwen en deel schrijven om de XLS in te lezen, maar de wens van de klant is om het excel sheet intact te houden en dat ze het zelf kunnen onderhouden, dus als er wijzigingen zijn moet dat ook doorgevoerd worden op de webapplicatie.
Ik zoek dus eigenlijk een excel viewer die je binnen een webapplicatie kan tonen.
Zoals ik al zei is sharepoint met excel services volgens mij wel een oplossing, alleen als ik het goed heb werk je daar met meerdere mensen aan hetzelfde document, dat is niet de bedoeling. Iedere gebruiker moet een eigen excel document te zien krijgen.
Wat jij wil kan ook met Sharepoint Excel Services. Volgens mij is het ook de enige manier om het op een Microsoft manier voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:11:
[...]

Wat jij wil kan ook met Sharepoint Excel Services. Volgens mij is het ook de enige manier om het op een Microsoft manier voor elkaar te krijgen.
Ja daar was ik ook al achter gekomen ja, alleen werk je dan aan hetzelfde excel document, dat is niet de bedoeling zoals ik al hierboven aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 12:53

TeeDee

CQB 241

Of er al zoiets is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het vrij triviaal is om een Excel sheet aan te passen, wat rommelen met VBA en een service die de waardes aanpast op (bijvoorbeeld) je Visifire charts.

Ja, je zal zelf iets moeten schrijven, maar daar zijn we programmeurs voor.

programmeurs hoeven niet altijd het wiel opnieuw uit te vinden, maar als het niet te vinden is, moet je toch echt zelf aan de slag

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1